Gå til innhold

Mye artifacts på sapphire x1900 xtx.


spracket

Anbefalte innlegg

her er problemet. Når jeg spiller spill, uansett hvor krevende så kommer det artifacts opp på skjermen etter kanskje 30 min. Dette er et utrolig irriterende problem i f.eks Timeshift eller HL2 episode 2. Har vista 64-bit og dette problemet har jeg hatt en stund nå. Har nyeste drivere både til skjermkortet og vista.

 

Kan forresten nevne at jeg bytta vifta til accelero x2 i sommer, og temp. har gått ned. Har nå prøvd å klokke ned kortet med ati tools i håp om at det kan fikse .

 

Noen råd? Begynner å bli litt lei, og har ikke lyst til å bytte skjermkort heller.

 

takker for de råd jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du får artifacts på det kortet skyldes varmeproblem på minnebrikkene eller GPU'en. Ofte kommer det pga overklokking, men har du ikke klokket så er kjølingen på kortet ditt dårlig.

 

Sjekk at kjøleren sitter godt nok, dekker kjøleren minnebrikkene? Er kortet veldig varmt å ta på når du spiller? Har kabinettet ditt tilskrekkelig med luftsirkulasjon? Nytter ikke hvis kortet suger varmt luft innen fra kabinettet.

 

Etter min erfaring med det kortet så krevet det full dekning av god kjøler på både GPU og minnebrikkene. Derfor så skaffa jeg meg ThermalTake AT1 kjøler som ligner på orginal kjøler men er 16db og mye bedre kjøling. Tempen droppa med ca 18 grader vet installasjon av en slik kjøler. :) Ingen artifacts what so ever. Har til og med rom for overklokking.

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...