Gå til innhold

8800GT SLI mer framtidsrettet enn å bare ha et kort?


Mr. Bridger

Anbefalte innlegg

Skal snart bygge en ny pc (trolig bestille innen en måned) og lurer på et par ting når det gjelder skjermkort.

 

Målet er å bygge noe som er framtidsrettet og kan oppgraderes ved behov, men ikke koste mer enn 10.000kr i innkjøp (uten skjerm).

 

8800GT er vel den nye favoritten i mellomsegmentet og det er den vi hadde tenkt å kjøpe. Men er det verdt å kjøpe et hovedkort med SLI slik at det kan settes inn et 8800GT kort til om en stund (12-18måneder kanskje)?

 

Eller er det bedre å kjøre et 8800GT nå og så heller bytte ut det med et raskere kort om tilsvarende tid?

 

Og hvor stor PSU trenger man til et SLI oppsett.

 

Hvis det har noe å si så regner jeg med at det blir C2D E6600/E6750 eller noe slikt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GTS G92 (65nm) kommer om ikke så lenge, enten desember eller januar, det er et bedre kort og ytelsen er tilsvarende dagens 8800ultra.

 

Du kan sei at 8800gt er et midlertidig kort for folk som vil ha god men økonomisk ytelse. 2stk i SLi kommer ann på om du skal spille spill med bare SLi muligheter, hvis ikke ser jeg ikke vitsen å kjøpe deg 2stk da det snart kommer overnevnte kort. Nyeste hk som støtter SLI er 680i SLI chipsettet fra Nvidia, det er gode kort og klarer seg fint i 1-2år før vi begynner å bruke DDR3 kort. Så det er kansje bedre å kjøpe seg et 8800gt kort nå hvis du ikke har bedre og vente til det kommer raskere. Da kommer det også flere nyere spill som støtter SLI mer og mer. 8800GT kortet bruker ikke mye strøm i forhold til 8800gts/gtx, takket være en krympet nanometer prossess fra 90nm til 65nm.

 

PSU til SLI oppsett anbefaller jeg rundt 700-800 watt. Da en av god kvalitet. Det finnes mange gode PSUer som holder.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Etter å ha lest litt rundt så tror jeg nok at vi (jeg hjelper brodern) ikke stresser med SLI nå. Fortsatt mulig at det blir et hovedkort med støtte for det.

 

At det kommer et nytt 8800GTS høres veldig spennende ut. Planen var egentlig å sette sammen en pc for rundt 10.000kr innen november var over, men det kan hende vi øker busjettet og strekker det over litt lengre tid.

 

Edit: Kjøpte et Antec P190 kabinett som kommer med to strømforsyninger (650W og 550W) så vi regner med at det holder.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...