Gå til innhold

Hjelp til ernæringsprosjekt


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har nå et prosjekt i naturfag på skolen, det er et ernæringsprosjekt. Klassen ble delt i fire grupper, ettersom hva slags mat/drikke de skal få i seg i tre døgn.

 

Jeg var så heldig at jeg kom på frukt og grønt, jeg skal så godt jeg kan prøve å kun spise frukt og grønnsaker fram til fredag, og kun drikke vann og juice.

 

Klarer meg greit foreløpig, men begynner å bli ganske sulten, og dette er dag 1 :p

 

Noen som har tips til hva jeg kan lage av mat som kun inneholder frukt/grønt? Det er lov med smakstilsetninger, men ikke tilbehør som f.eks brød.

 

Setter pris på hjelp! :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en wok, en salat, en kålrabibiff med tilbehør(faktisk utrolig godt), vegetarlasagne. Vegetartaco. Masse enkle og gode eksempler.

 

Et konkret et:

 

-Kok pasta.

 

-Stek grønnsaker(f.ek: squash, aubergine, paprika, løk, sopp... Brokkoli er rikt på C-vit) Bønner eller erter er gode kilder til protein i en vegetarrett. Bruk f.eks tomatbønner her.

 

-Ha tomatpure/tomatjuice over grønnsakene. Kok inn litt. Salt, pepper og litt basillikum.

 

-Ha pastaen i porsjonsskåler, fordel så grønnsaksblandingen over pastaen.

 

 

Server med stekt baguette/brød og plantemargarin.

 

:)

Lenke til kommentar

Hehe, det har jeg tenkt til, Har allerede kjøpt en del!

 

Klassen ble delt inn i :

1. Frukt og grønt

2. Melk og Kornprodukter

3. Kjøtt og Fisk

4. Junk Food

 

Prosjektet er for at vi skal merke hvordan det er å ha et veldig ensidig kosthold, der moralen er at man burde ha et variert ;)

Ganske interessant prosjekt egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...