Gå til innhold

Ultraportabel student PC.


Phone

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg studerer og er derfor avhengig av en bærbar pc til skolearbeid. Jeg sykler ofte til skolen, så størrelse og vekt er viktig for meg. Jeg har sett på mange forskjellige PC-er og funnet ut at ultraportabel - (portabel) er størrelsen for meg.

Brodern har en macbook som jeg synes blir litt for tung. (2,4kg) Jeg vil helst holde meg under 2kg.

 

* Hvor mye penger vil du bruke?

 

Makspris 15000,- (Helst under!)

 

* Hva skal du bruke maskinen til?

 

Skolearbeid, word, surfing, film, og musikk.

 

* Hvilke krav stiller du til maskinen?

 

Kjølig, grei oppløsning.

 

* Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

 

Så liten som mulig, lav vekt <2kg

 

 

Har sett på de fleste maskiner i prisguiden, men jeg trenger erfaringer og eventuellt info om andre maskiner jeg ikke finner i prisguiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på nevnte PC-er. Likte veldig godt HP 2510p, men der blir innmaten på kanten svak. (trenger den forsåvidt ikke til så veldig tungt bruk)

1330 er grei nok den, liker ikke at den er så fancy, men det er ikke så viktig.

 

Hva er vekten på 1330?

 

Edit:

 

Lenovo'en viker bra:

 

# Starting at 1.22kg and about 2.1cm thin

# Long standard battery life up to 8 hours (select models)

Endret av Phone
Lenke til kommentar
Da er det lenovo x61, dell 1330 xps, og hp 2510p det står om, hvis ingen har noen andre gode forslag. Får som nevnt 4000,- i avslag på hp'en fra mpx - så den står sterkest nå.

 

Det er også gode rabatter på ekstrautstyr som batterier og lignende. Merk at du må være student på en skole som er medlem i Uninett, så det må du evt. sjekke opp...

 

Hvilken skole går du på?

Lenke til kommentar

Synes det er veldig rart folk anbefaler deg maskiner som i mine øyne er veldig tunge med tanke på å drasse dem frem og tilbake mellom skole og forelesninger. Selv har jeg en dell latitude d430 som jeg er MEGET fornøyd med. Jeg kunne aldri gått høyere opp i vekt når jeg drasser den med overalt, det blir et vanvittig irritasjonsmoment i lengden. Synes alltid det er like morsomt å dra frem maskina når det sitter en stakkar ved siden av med sin 2-3 kg tunge maskin og skuer konstant bort på lappisn din. Ytelsen er ikke til å klage på forhold til vekt og størrelse. Hvis jeg var deg ville jeg gått for noe slikt, evt noen direkte konkurrenter til den modellen.

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Da er det lenovo x61, dell 1330 xps, og hp 2510p det står om, hvis ingen har noen andre gode forslag. Får som nevnt 4000,- i avslag på hp'en fra mpx - så den står sterkest nå.

 

Det er også gode rabatter på ekstrautstyr som batterier og lignende. Merk at du må være student på en skole som er medlem i Uninett, så det må du evt. sjekke opp...

 

Hvilken skole går du på?

 

Hvor kommer dette frem? At DELL har uninett avtale? Har nettopp bestillt hos dem og ikke fått denne informasjonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...