Gå til innhold

Nintendo Wi Chip\Mod


Xp3ri3nZ

Anbefalte innlegg

ok..men da er det jo egentlig nesten det samme hvilken chip jeg velger da =P

 

Husk at dersom Wii'en din er relativt ny, har den mest sansynlig D2C chipset, imotsetning til D2B (som Wiikey støtter). Om du har det nyeste chipsettet kreves det en annen chip, nemmelig D2CKey (eventuelt Argon, når denne kommer på markedet). Denne er mye vanskeligere å installere (les: 30 loddepunkter, alle på selve chippen, kontra Wiikeys 8, hvor ingen behøver ledninger).

 

For å sjekke hvilken chip du har, sjekk denne urlen:

http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php

 

Som du ser der, så har de fleste Wii med serial over LEH133x eller lignende D2C chipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok..men da er det jo egentlig nesten det samme hvilken chip jeg velger da =P

 

Husk at dersom Wii'en din er relativt ny, har den mest sansynlig D2C chipset, imotsetning til D2B (som Wiikey støtter). Om du har det nyeste chipsettet kreves det en annen chip, nemmelig D2CKey (eventuelt Argon, når denne kommer på markedet). Denne er mye vanskeligere å installere (les: 30 loddepunkter, alle på selve chippen, kontra Wiikeys 8, hvor ingen behøver ledninger).

 

For å sjekke hvilken chip du har, sjekk denne urlen:

http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php

 

Som du ser der, så har de fleste Wii med serial over LEH133x eller lignende D2C chipset.

Hvor vanskelig er den og lodde i forhold til den gamle xboxen?

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er den og lodde i forhold til den gamle xboxen?

 

Har dessverre ikke vært borte i lodding på gamle Xbox 1, så det kan jeg ikke svare deg på. Kan i midlertid si at det var veldig køddent, og brukte mange timer på jobben. Anbefaler "alternative solder points" om du skal lodde inn en slik chip. Det ser mer rotete ut når du er ferdig, men det gjør jobben også betydelig mye enklere da man slipper å lodde rett på IC-chippen.

Lenke til kommentar
Men det lar seg gjøre med en loddebolt fra Clas Ohlson?

 

Jeg lodda inn min med loddebolt fra biltema :) Husk, lav varme og spiss tupp er key her, samt en stødig hånd :) Om du bruker alternative loddepunkt (se www.d2ckey.com) så kommer du unna med å kun lodde 2-3-4 kabler på selve chippen. Resten er rundt om på kretskortet. Om man har erfaring med lodding før så får de fleste det til, værtfall med alternative punkter.

Lenke til kommentar
Men det lar seg gjøre med en loddebolt fra Clas Ohlson?

 

Jeg lodda inn min med loddebolt fra biltema :) Husk, lav varme og spiss tupp er key her, samt en stødig hånd :) Om du bruker alternative loddepunkt (se www.d2ckey.com) så kommer du unna med å kun lodde 2-3-4 kabler på selve chippen. Resten er rundt om på kretskortet. Om man har erfaring med lodding før så får de fleste det til, værtfall med alternative punkter.

 

Har du mye erfaring i lodding da? Og synes du det var vanskelig å lodde denne?

Jeg lodda ganske mye når jeg gikk GK elektro (2år siden), og synes jeg fikk teken på det da. Så derfor lurte jeg på om dette er FOR vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...