Gå til innhold

Låse PC'ene til ett (det riktige) trådløse Nettverket


niruko

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har installert nettverk (fiber) fra Lyse.

Trådløs Router Linksys DIR-655.

 

Utfordringen er at leieboeren i kjelleren også har trådløst nettverk, og PC'ene har en lei tendens til å låse seg på det nettverket.

Hvordan tvinger jeg mine PC-er, Laptopper og stasjonære, til kun å bruke det riktige nettverket?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen!

 

Har installert nettverk (fiber) fra Lyse.

Trådløs Router Linksys DIR-655.

 

Utfordringen er at leieboeren i kjelleren også har trådløst nettverk, og PC'ene har en lei tendens til å låse seg på det nettverket.

Hvordan tvinger jeg mine PC-er, Laptopper og stasjonære, til kun å bruke det riktige nettverket?

 

Takker for svar.

Hei niruko

 

Går her ut i fra at du bruker windows til å styre det tråløse kortet, å ikke den softwaren som følger med det tråløse kortet...

 

Du går på ditt tråløse kort å h-klikker, velg "Vis tilgjengelige tråløse nettverk", her velger du "Endre rekkefølgen for foretrukkede nettverk". Her får du opp en liste over de tråløse nettene du har vert innom. Det som er viktig her, er at ditt rette nett står øverst. Du kan også klikke på nettet tiil din leieboer i listen, klikke egenskaper å tilkobling's fanen, å slå av "Koble til når nettverket er innen rekkevide"

 

Håper dette hjelper deg

Lenke til kommentar

Flott, Takk!

 

Det gjorde susen..................... :)

 

Mvh

niruko

 

Hei alle sammen!

 

Har installert nettverk (fiber) fra Lyse.

Trådløs Router Linksys DIR-655.

 

Utfordringen er at leieboeren i kjelleren også har trådløst nettverk, og PC'ene har en lei tendens til å låse seg på det nettverket.

Hvordan tvinger jeg mine PC-er, Laptopper og stasjonære, til kun å bruke det riktige nettverket?

 

Takker for svar.

Hei niruko

 

Går her ut i fra at du bruker windows til å styre det tråløse kortet, å ikke den softwaren som følger med det tråløse kortet...

 

Du går på ditt tråløse kort å h-klikker, velg "Vis tilgjengelige tråløse nettverk", her velger du "Endre rekkefølgen for foretrukkede nettverk". Her får du opp en liste over de tråløse nettene du har vert innom. Det som er viktig her, er at ditt rette nett står øverst. Du kan også klikke på nettet tiil din leieboer i listen, klikke egenskaper å tilkobling's fanen, å slå av "Koble til når nettverket er innen rekkevide"

 

Håper dette hjelper deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...