sebas Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 (endret) hei alle sammen: Jeg har prøvd å lage blackjack spill ved hjelp av vb 2005/console, men det funker ikke. Hvorfor jeg vet ikke, kanskje du vet?? pls hjelp meg å finne feil!! Endret 8. november 2007 av sebas
HDSoftware Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Når man poster kode på denne måten er det nesten umulig å lese den. Bruk(ta vekk mellomrommene) [ C O D E ] og [ / C O D E ]. Da kan du nemlig legge inn formatert kode slik: if 1 = 10 q = 20 else MessageBox.Show("Dette er bare tull!") End if Ser du forskjellen? En ting til, nr du poster kode som er av slik størrelse så hadde det også vert veldig fint om du fortalte litt om hvordan du har tenkt når du lagde programmet og hva du forventer. Ut ifra det er det veldig enkelt for andre å ta en rask kikk og si "Feilen er der --->" Så til programmet: For det første har du deklarert en variabel to ganger med samme navn. Navnet er bankarray Mulig VB6 takler det, men VB.NET gjør det ikke. Får en misstanke om at du ikke får kompilert koden og hvis så ville du vel kunne klart å fikse dette selv. Men det er flere huller i programmet dit. Se i det området der du tilordner banktest(j) = bankarray. For det første forteller du ingenting om hvilket array element i bankarray du vil tilordne banktest() arrayen. For det andre bruker du en variabel "j" som indeks i banktest arrayen. Den har du definert lengre oppe og satt til 0. Men du endrer den jo aldri?!? Du har nok lit debugging foran deg. Rett opp disse problemene først og kom tilbake med oppdatert kode så ser vi videre hva som skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå