Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bruken av klengenavnet "pus"


Anbefalte innlegg

Tenk deg at du har vært i et forhold noen måneder. Så forteller partneren din at han/hun har en venn av det annet kjønn som partneren din i sms-sammenheng kaller "pus". Partneren forklarte at vennskapet var en tidligere kollega og var avklart som bare et vennskap flere år tilbake, og at klengenavnet ble til som en spøk.

 

Når du kjenner hele denne historien: Hvordan ville du reagert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier hun at det ikke er noe, så er det mest sannsynlig ingenting :) Nå vet ikke jeg hvor lenge dere har vært sammen og evt. kjenner hverandre, men i et ordentlig forhold hvor man vet at man stoler på hverandre burde det ikke være noe problem å ikke tenke noe mer på det, sålenge motparten sier at det bare er en intern spøk :)

Lenke til kommentar

kaller en kompis for pus. og han kaller meg pus. vi treffes ikke så ofte, har bare blitt en sånn køddegreie. (fra min side i alle fall).... men hvis dama hadde fått meldinger av en og han hadde kalt hun pus hadde jeg nok blitt arg, jeg er vel av den sjalu typen jeg da. selv om hun hadde kommet med den geniale historien der som bare er oppspinn.. han må dø! :D

Lenke til kommentar
Jeg ville gitt totalt faen....

 

Kan du utdype hva du mener?

 

Hvorfor reagere på en slik bagatell?

Hvis ikke du stoler på henne er det faktisk DU som må ta et oppgjør MED DEG SELV. Drit i å dra henne inn i det. Spør deg selv: "Hvis jeg stolte nok på hun til å bli sammen med hu, bør ikke det bety at hun også stolte nok på MEG til at vi ble sammen?" Saken er det at hun har sikkert mange småting som hun også føler hun blir sjalu for, enten på et bevisst, eller ubevisst plan. Alle er slik, og det er en forsvarsmekanisme som er bygget inn i alle mennesker.

Saken er det at du kan velge å fortrenge denne følelsen, hvertfall i en viss grad så du ikke gir utløp for den.

 

Husk: Det er ingen andre en DIN skyld at du føler som du føler. Med det mener jeg at det er du som har ansvaret for hvordan du føler.

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Utdype litt, trådstarter? Pus kan brukes i så mange sammenhenger at det blir vanskelig å forstå hvordan kjæresten din bruker dette ordet (eller hvordan andre gir henne det)

 

Jeg hadde reagert hvis noen hadde kalt kjæresten min for pus på en, ja, flørtende måte - hvis du skjønner.

 

Men hvis det er for kødd så er det ikke noe å ta på vei for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...