Gå til innhold

Skal bygge ny pc! Max 6000kr


Anbefalte innlegg

Ja blir sikkert brukbar pc;)..Men jeg får bare vente, kan hende komplett får det inn tidligere enn det står, det har hendt før, men fant en annen plass, som får skjermkortet på lager nå den 13;), ikke så lenge til.

Men så tillbake til strømforsyningen min:P, har den alt av koblinger som jeg trenger? f.eks kobling til skjermkortet? er det ikke en spessiell kobling som har blitt nytt?

 

Virker som du har alt av koblinger. Det som er nytt er at de PCI-E skjermkortene trenger PCI-E 6pin strømkontakt. Og det virker som du har det, ifølge microplex der du kjøpte ifra.

 

ATX20/24 : 1 stk.

P4 : 1 stk.

S-ATA : 2 stk.

PCI-e : 1 stk.

Drev : 6 stk.

Minidrev (floppy) : 2 stk.

 

Kjempegreier;)...Ja nå når jeg viste hva jeg skulle se etter såg jeg den 6pin kontakten:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen folkens!.

 

Har nettopp lest litt på nettet om intel prosessorene, å begynner å komme litt på glid. Vurderer nå kanskje kjøpe en i stedet for AMD. Siden intel er helt nytt for meg, vil jeg gjerne at noen kanskje setter sammen en intel pc til meg, skjermkort blir 8800GT så det er er ivertfall avklart.

Ikke så mye mere enn 5000kr e grensen.

Lenke til kommentar
skjermkort

PCU

hovedkort

ram

 

kan jo kanskje kjøre en Quad PCU isteden hvis du trenger litt bedre drakraft i PC-en

 

quad PCU

 

Blir nok å gå for Intel Core 2 Quad Q6600, om jeg skal kjøpe meg intel. Noen som har noen linker til tester ol, kanskje intel vs AMD, litt fakta osv?..

- Når det står 2.4GHz er prosessoren så liten da?, eller står Q6600 for noe spesielt?

Endret av Larisss
Lenke til kommentar

Jeg vil ha venten i noen månder for å kjøpe CPU siden de nye intel 45nm kommer i 4.kvartal iår. Og de skal såvidt være bedre. Et slags ny arkitetur for intel CPU i framtiden. De yter mer watt osv..

 

Du kan lese om den her.

Og er det en tråd om 45nm CPU; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846724

 

EDIT: Er en hake ved at du må vente til januar neste år...

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Jeg vil ha venten i noen månder for å kjøpe CPU siden de nye intel 45nm kommer i 4.kvartal iår. Og de skal såvidt være bedre. Et slags ny arkitetur for intel CPU i framtiden. De yter mer watt osv..

 

Du kan lese om den her.

Og er det en tråd om 45nm CPU; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846724

 

EDIT: Er en hake ved at du må vente til januar neste år...

 

Joda. kunne jo seffølgelig ha ventet. Men den nye prosessoren kommer jo sikkert til å være svin dyr. Så er det ikke sånn at jeg trenger noe alvorlig bra pc heller da. Er ikke sånn at jeg spiller så sinnsykt mye lenger heller..

- Men vil gjerne ha bedre pc enn jeg har nå, testet den i 3DMARK03 i sta, jeg fikk 900 poeng:P.

Lenke til kommentar

Q6600 kjører på 2.4GHz hvis du ikke klokker den. Men den har 4 kjerner så hvis du spiller et spill som støtter quad-core (finnes ikke så mange, hvis noen ennå?), eller kjører flere tunge programmer samtidig, vil den nok dra fra e6850 (som kjører på 3.0GHz). Hvis du er i tvil kan du jo ta en titt på HW.no sin sammenligning av de to: Q6600 vs. E6850

 

En ulempe med Q6600 er at den blir veldig varm (spesielt hvis du har planer om å klokke den). Tror forresten du gjør lurt i å kjøpe intel, hvis du ikke vil vente på AM2+.

Lenke til kommentar
Har satt samen handleliste! :)

Vil da anbefal å kjøp E6750 ganske bra CPU med overklokkings muligheter. Kan overklokkes lett på luft opptil 3,5ghz.

 

Link til handlelista.

 

Tror faktisk jeg skal prøve meg på det du har satt opp der;)...Men det skjermkortet der støtter det alt som jeg trenger i framtiden? sånn som dette kortet du sa jeg burde kjøpe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341737

Det der var jo en ganske overkommelig pris og, også med 500GB harddisk:D

Lenke til kommentar

Ja da har jeg 2 stk oppsett å velge mellom:S:P....

 

AMD PC: 5100kr inkl frakt

- AMD ATHLON 64 X2 6000+ 3.0GHZ PIB SOCKET AM2 2MB CACHE

- GIGABYTE GA-M57SLI-S4, nForce 570 SLI,ATX (GA-M57SLI-S4)

- ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M)

- CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

- SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII

 

Intel PC: 5400kr

- Intel Core 2 Duo E6750

- Asus P5N-E SLI

- ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M)

- CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

- SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII

 

Hmmmm......??

Endret av Larisss
Lenke til kommentar

Ja noen som har lyst å forklare/fortelle hvorfor jeg burde kjøpe intel framfor AMD?

- Hører bare at dere sier intel er så mye bedre, men hvorfor er den det da?

 

Så en Intel Core 2 Duo E6750 er garantert mye bedre enn en AMD 6000+?..Jeg må få låv å spørre å greve litt:P, siden dette kanskje blir min første gang jeg skal kjøpe intel.

Lenke til kommentar

Lariss, om du ønsker å gå for en AMD så gjør du det. enkelt og greit.

 

man kan jo si det at man får hva man betaler for.

gir man 1500,- for cpu'en fra amd så vil man får en cpu som tilsvarer en 15-1600,-'s Intel.

C2D-Quad er egentlig oppskrytt, er så ekstremt få programmer i dag som kan utnytte quadcore's

at det å kjøpe seg en quad pga ytelse vil være tull.

 

hadde det vært meg så hadde jeg gått for et AMD 790X\FX Hovedkort og muligens sammen med 4GB ram om du kan ta deg råd

 

8800GT slår 2900GT i en del aplikasjoner men som jeg har sett er det skjelden snakk om mer en 10% om det ikke er

programer som er spesielt beregnet Geforce. men så kan man spør seg om om 8800GT er verd det de vil ha for den når 2900GT koster rundt 800,- mindre

 

lista jeg ville gått for (komplett.no):

Gigabyte GA-MA790FX-DS5 1750,-

2xCrucial DDR2 BallistiX PC6400 1024MB CL4 730,-

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 1775,-

HIS Radeon HD 2900 GT 256MB 1399,-

 

total:5653,00

 

om du vil ha geforce kan du eks gå ned til X2 6000+ som er rundt 500,- billigere.

SLI\Crossfire er oppskrytt men om det ønskes er det null problem å bruke uoffesiele drivere ;)

Lenke til kommentar

ok så var det litt mer en 10%

Men om du hadde gått igjennom den lista som du linker til så ser du at

2900pro\gt skorer langt høyere på ytelse vs pris en det 8800GTS og GT gjør.

 

dog skal jeg ikke si at 8800GT er et dårlig kjøp, langt ifra. men det er kort der ute som gir mer for pengene.

og nå er ikke 6000,- så ekstremt mye å rutte med så å begrense vise ting er nok den eneste veien å gå.

(er ikke alle som kan kjøpe C2Q, 8800 SLI og 4GB+ på første budsjett)

 

dog kan Demo og brukt være gode alternativer: kjøpte nettop selv 2x7950GX2 for 2000,- og er ikke lenge siden jeg så

en 8800 GTS 640 for under 1500,- på bruktmarkede

skjermkort er uannsett den delen som er lettest å få tak på men er den som faller mest i verdi.

 

 

(dog toazty, start postene dine litt mer sakelig og litt mindre personlig om du vil bli tatt seriøst)

Lenke til kommentar

Jammen da har jeg bestemt meg.

 

Kjøper meg AMD pc:P. trives best med AMD

 

AMD PC: 5100kr inkl frakt

- AMD ATHLON 64 X2 6000+ 3.0GHZ PIB SOCKET AM2 2MB CACHE

- GIGABYTE GA-M57SLI-S4, nForce 570 SLI,ATX (GA-M57SLI-S4)

- ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M)

- CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

- SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII

 

Bestiller fra www.AMENTIO.no - Noen som har erfaringer fra dem? rask å levere osv?

 

Takker for all hjelpen;)

Lenke til kommentar
Jammen da har jeg bestemt meg.

 

Kjøper meg AMD pc:P. trives best med AMD

 

AMD PC: 5100kr inkl frakt

- AMD ATHLON 64 X2 6000+ 3.0GHZ PIB SOCKET AM2 2MB CACHE

- GIGABYTE GA-M57SLI-S4, nForce 570 SLI,ATX (GA-M57SLI-S4)

- ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M)

- CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

- SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII

 

Bestiller fra www.AMENTIO.no - Noen som har erfaringer fra dem? rask å levere osv?

 

Takker for all hjelpen;)

Har handlet der et par ganger! Anbefales!

 

Eneste som er ulempen er at du får flere pakker og slikt. Det er fordi de ikke har eget lager, varene sendes direkte ifra leverandør. Dermed får du mange pakker, nesten som julaften :p Du får faktis noen pakker levert på døra :)

Lenke til kommentar
Jammen da har jeg bestemt meg.

 

Kjøper meg AMD pc:P. trives best med AMD

 

AMD PC: 5100kr inkl frakt

- AMD ATHLON 64 X2 6000+ 3.0GHZ PIB SOCKET AM2 2MB CACHE

- GIGABYTE GA-M57SLI-S4, nForce 570 SLI,ATX (GA-M57SLI-S4)

- ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M)

- CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

- SAMSUNG Harddisk 500.0GB 7200RPM SATAII

 

Bestiller fra www.AMENTIO.no - Noen som har erfaringer fra dem? rask å levere osv?

 

Takker for all hjelpen;)

Har handlet der et par ganger! Anbefales!

 

Eneste som er ulempen er at du får flere pakker og slikt. Det er fordi de ikke har eget lager, varene sendes direkte ifra leverandør. Dermed får du mange pakker, nesten som julaften :p Du får faktis noen pakker levert på døra :)

 

Høres jo kjempe bra ut:P...(liker pakker)

- Jeg sende inn bestillingen i går kveld, å sto at jeg skulle motta enn Email fra dem, men jeg har ikke fått noen Email enda. Så jeg vet ikke helt hva som kan ha kjedd. Får se om jeg får noe Email i morgen.

 

Det står at bestillingen er "under behandling" . Noen som vet om dem bruker å sende ut Email før man overfører penger osv?

Endret av Larisss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...