Gå til innhold

Bestilling av iPhone


mesha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker på å bestille en Iphone fra Ebay. Men lurer litt på "baksidene".

 

Er dette samme versjon som blir gitt ut i Norge ?

Det er greit å få unlocked den nå, men kan oppdateringer senere føre til problemer ?

Ellers noe spesielt jeg burde vite ? MÅ vel ha annet adapter ?

Endret av lucho
Lenke til kommentar

For det første vil jeg bare anbefale å registrere deg på mac forumet på www.mac1.no. Der er det en helt egen link til iPhone spørsmål full av tråder.

 

Men når du kjøper iPhone i statene av applestore så sender de ikke til Norge. Da kan du enten velge å kjøpe på ebay, eller kjøpe på applestore, men registrere en jetcarrier konto (på jetcarrier.com) og du får da en mailbox, eller en adresse i statene. Dette fungerer som en flyplass, og de sender den videre til Norge for 165 kr. pr kilogram.

 

Når du har fått telefonen følger det med et AT&T sim-kort og når du da kobler den til iTunes kan du registrere deg på AT&T, noe som ikke er så lurt om du bor i Norge. Du velger sikkert da å "hacke" telefonen, og det får du mye veiledning til på mac forumet (men det er mest til de som bruker mac). Eller så kan du gjøre det automatisk på www.iphonesimfree.com men det koster penger som er et minus.

 

En ting du bør være klar over er at når du kjøper en slik iPhone og hacker den, har du ikke lenger garanti på den, noe som gjør at hvis det skjer en feil og iPhone ikke lenger fungerer så får du ikke erstattning på den. Telefonens menyer er også på engelsk, og du har ikke ÆØÅ på tastaturet. Det med ÆØÅ kan du fikse med hacking da.

 

Jeg kjøpte en iPod touch i stedet som du kan jailbreake veldig enkelt og få alt du har på iPhone untatt å ringe og sende SMS. Du sparer 1000 kroner også, så jeg råder deg til å kjøpe den i stedet. Eller gå på Finn.no og kjøp en iPhone der.

 

:D

Lenke til kommentar

TAkk for svar.

 

Hadde tenkt å kjøpe på Ebay.

Men hvis jeg kjøper en unlocked versjon, er det da vanskelig å fikse den slik at jeg kan bruke

den ?

Har lest om at d kan fikses ÆØÅ.

Trenger den til sms og ringing.

TAkk for tips om Mac1.no

 

Er jo en del å tjene på å kjøpe den i utlandet.....

Endret av lucho
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, jeg anbefaler iphone på det sterkeste..

Jeg fikk min på fredag, kjøpte den over finn.no låst..

 

Jeg låste den selv innen 1time eller noe slikt, uten å ha peiling fra før.. gikk bare inn på http://iphone.unlock.no/ og fulgte "oppskriften".. hadde 1.1.1 versjonen btw!

 

Nå bruker jeg den med et One Call simkort, og sitter og surfer med wifi, ser etter kjøreruter, spiller av sanger med ipoden, laster ned spill, themes ++++

 

Dette må være den beste mobilen jeg har hatt med touch skjerm.. eller det er den første.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...