Gå til innhold

Er det realistisk og studere i england når du er under 18?


Sio

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

 

Jeg er en 16 år gammel gutt og har bestemt meg for å reise til england i VGS2 (Som er det andre videregårende året, da er jeg 17 år, og blir 18 om noen få måneder) for å studere der.

 

Opplegget fungerer slik:

1) Skolen setter deg opp med et firma som

2) setter sammen med en tilfeldig familie mens du

3) Går på engelsk skole men har norske norsktimer (det sier seg vel egentlig selv :p)

 

Uansett, jeg og en venn er ikke intressert i og bli satt opp med en tilfeldig familie. Grunnen er fordi vi har hørt mange triste historier om folk som har havnet med en eller annen person som kun tjener penger på deg (folk for penger for å ha en student boende hoss seg) uten og bry seg veldig mye om hvordan du har det.

Dette høres ikke særlig kjekt ut.

 

Men ettersom at vi er to personer tenkte vi at vi kunne bare bo i en studenthybel eller noe. Leie en leilighet i de månedene vi skal bo i england. Da vet vi hvem vi er sammen med, og vi lærer mye mer på egenhånd. Ingen tvil om at det kommer til å bli litt tøft i starten, men det for vi tåle.

 

Foreldrene våre sa ja, så jeg regner med at det herifra er et økonomisk spørsmål. Så derfor lurer jeg kort og godt på om noen vet:

Er det realistisk for to 17åringer og leie hybel/leilighet i england for ca 4 måneder? Eller koster dette altfor mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...