Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*HASTER*Putselig restarting etter BIOS oppdatering


Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte at jeg for 2 dager siden skulle gjøre noe jeg ikke pleier å gjøre- å oppdatere bios. Jeg lasta da ned nyeste BIOS'en til mitt hovedkort og når jeg skulle starte den igjen i går bugger PC-en. Ingen tunge program som spill fungerer (får f.eks. hl2.exe error). I tillegg skrur PC-en seg plutselig av og på. Når jeg prøver å bytte bios med EZ flash 2 eller Asus Update får jeg beskjed om at biosen jeg vil bruke er eldre og at den dermed ikke vil "oppdatere".

Hardware:

Asus P5W DH Deluxe[LGA775]

Intel c2d e6850

4GB Corsair ram.

 

Har ikke hatt noen problemer før denne bios oppdateringen så angrer bra nå. Noen måte og "unngjøre" den på? Jeg har prøvd med CMOS resetting, men dette funket ikke. Har og prøv å få flashet biosen ved å lagre bios fila på nytt så den virker eldre, dette får meg et stepp videre, men da svarer den "boot block error" eller noe sånt. Så det er vel egentlig 2 step tilbake og.

Noen som har noen ide? Viktig at jeg får hjelp fort da jeg har en stor oppgave på PC-en som jeg må ha til skolen snart.

Endret av Abbono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Floppy har jeg bestilt så den kommer forhåpentligvis snart(Netshop).

Alt + f2 har jeg prøvd.

Ang den andre linken så er ikke mitt problem at den fryser under nedflashing, men at den ikke vil starte nedflashing. Etter å ha sitti mye på asus forumene fant jeg denne tråden: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Hvor det informeres om at du kun kan ta nedflashing med AfuDOS. I manualen står det at du skal starte PC-en opp i DOS mode når du gjør dette, noe jeg ikke har peiling på hvordan man gjør. Noen forslag? :)

Det står også at jeg trenger å lage en 'bootable floppy', stemmer det at jeg må gjøre noe ala dette da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...