Gå til innhold

Ny bærbar - hva anbefaler dere ?


Peszo

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe om dagen ny bærbar. etter å ha lest hundrevis av tester og innlegg på forumet har ekte kallas i hodet!

Hva trenger jeg:

- Pris max. 11-12000 med MVA

- Desktopp erstater, som lett kan tas på foretningsreise (porteplikator eller docking er must)

- Intel Centrino 2 duo ( best SR) minst klokkehastighet 2.0 Ghz

- HD minst 160 Gb

- Minne 2048 Mb

- Minnekortleser, blutooth, Kamera

- Bra batteri

- Hater VIFTELYD!

- Spiller IKKE NOE SPILL i det hele tatt! :-)

 

Hadde mye sett og tenkt på følende

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81669

 

og

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341882

( men den har ikke docking/portepliaktor) eller annet Asus?

 

Har noen erfaringer med kvalitet/service på Cinet eller Asus?

 

Alle anbefalinger/info mottas med stor TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vurderer du Acer sin beste spill pc når du sier du "IKKE SPILLER I DET HELE TATT" ?

 

Har ikke vurdert acer Aspire i det hele tatt! :-)))

En god bekjent som er Acer forhandler anbefaler ikke Aspire, bedre TM.

Har 2 Acer TM nå, men det er dårlig batteritid, vifta går ofte, stor varmeutvikling....vil prøve noe annet.

Hvis Acer, så kanskje TM 6592?

Lenke til kommentar

Har du noen gang hatt en vaio?SZ-er en veldig populær serie.Specs:

SONY VGN-SZ370PC

Product Info: VGN-SZ370P/C Intel Core 2 Duo T7200 2GHz, 2GB RAM, 120GB Hard Drive, DVD+/-RW Double Layer, 13.3" XBRITE WXGA Display(1280x800), Motion Eye Built-in camera and Microphone, FingerPrint sensor, 56k modem, 10/100 network, 802.11a/b/g wireless, Bluetooth, WAN Cingular Edge, XP Pro SP2, carbon fiber casing.

 

Den her er kompakt nok for forretningsreisende.Med karbon casing er det rene luksus.Får tak i denne for 9k,refurbished riktig nok.

Endret av tunam85
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bumper opp denne

 

Jeg har også lest masse om ulike laptoper den siste tiden, og har vel samme behov som Peszo.

 

Har også hørt at det ofte er mye småtteri som ikke fungerer HP pavilionserien, men at man burde gå for evt. Notebook

 

Jeg har tittet på denne;

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83053

 

Noen som har erfaringer?

 

Jeg kommer til å koble til laptopen til ekstern skjerm med dokking, og projektor for å se på film. Har det noe å si om jeg kjøper en laptop med oppløsning på 1280*800 vs. høyere oppløsning?

 

Peszo, hva slags erfaringer har du hatt med tm før?

Lenke til kommentar

Endelig en tråd etter mine ønsker, så jeg slenger meg på jeg og..

Skal ha meg en ny bærbar jeg og nå og jeg må si at jeg har de samme interesser/krav som trådstarter. 2 gig minne, T7300 prosessor eller bedre, min 160 gig hdd, STILLEGÅENDE (takler ikke høy viftestøy), helst god batterilevetid, 14" - 15.4" skjerm, pen design... Skal heller ikke bruke PC-en til spilling..

 

Har lest side opp og side ned med tester, anbefalinger osv. Så en stund på HP pavillion dv2699 men har dårlig erfaring med HP's kundestøtte og maskiner da min far har en pavillion dv6560eo som har en ustabil viftestøy som kan konkurrere mot en jetmotor! Chassiet er heller ikke spesielt solid, ikke særlig imponert over selve maskinen. Andre som har erfaringer med HP??

 

Har også sett på ACER maskiner, men liker ikke designen på disse. Klassekamerater som har ACER anbefaler ikke disse maskinene da kvaliteten visst nok ikke er på topp. (har selv ingen erfaring). Har også en kamerat som jobber på Elkjøp og han anbefaler IKKE kjøp av en slik maskin.

 

Jeg har også vurdert en macbook men delvis slått fra meg tanken da det i skolesammenheng passer bedre med en windows pc, (og ja, jeg vet det går an å installere win på en mac, men det blir liksom helt feil?). Mac er jo også et par lapper dyrere, men også en del penere og virker mer solid bygget enn en gjennomsnittlig pc..

 

Den siste PC-en jeg vurderer, den mest aktuelle for meg, er en ASUS F8SA. Selv har jeg ingen erfaring med ASUS maskiner men etter det jeg har lest så skal disse være solide maskiner uten nevneverdige svakheter (rett meg gjerne om jeg tar feil). Den har en pen design, kraftig prosessor og ram, fingeravtrykksleser osv.. Eneste er jo at den ikke er kommet til nettbutikkene enda da (estimert 15.11.07). Det finnes derfor ingen tester av denne maskinen, og batterikapasiteten står ikke oppgitt noen steder, men jeg har en anelse om at det ikke er verdens beste. Skulle tro rundtom 2 timer ved blandet bruk (ren gjetting). Om det er noen som har noen erfaringer med ASUS sine maskiner tas disse imot med stor takk. ASUS G1S virker også lovende, men er en del dyrere..

 

Vet ikke om dette var til særlig stor hjelp for trådstarter men jeg vet at det er mange som leter etter bærbare for tiden og tenkte jeg skulle dele mine synspunkter. Andre tips, og spesielt erfaringer med ASUS maskiner er høyt ønsket.

Lenke til kommentar
Ville sett på dell xps 1330, den får du med led skjerm.

Jeg har sett på denne. Men den virker alt for dyr etter min mening. i alle fall etter hva du får. Konfigurerer du den likt som asus f8sa så blir den et par lapper dyrere. Greit nok at den er ganske fin å se på men etter erfaringer med andre DELL laptoper jeg har vert borti så må jeg si at jeg ikke har særlig lyst på en. Men denne maskinen kan jo selvfølgelig være et unntak, virker jo lovende utifra spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Håper noen kjøper "Asus F8Sa" og gir et lite review eller har URL til gode reviews. Spesifikasjonene ser jo utrolig bra ut for den prisen. Hvis specs er korrekte og maskinen er stillegående og ikke særlig batterikrevende kjøper jeg nok den. Ellers må jeg undersøke litt rundt HP dv2699. Men den er dyr i forhold til specs.

Lenke til kommentar
Håper noen kjøper "Asus F8Sa" og gir et lite review eller har URL til gode reviews. Spesifikasjonene ser jo utrolig bra ut for den prisen. Hvis specs er korrekte og maskinen er stillegående og ikke særlig batterikrevende kjøper jeg nok den. Ellers må jeg undersøke litt rundt HP dv2699. Men den er dyr i forhold til specs.

Jeg har bestillt meg denne maskinen, F8Sa. Men ser ut til at det kan ta litt tid før jeg får den. Estimert leveringstid er jo blitt utsatt i alle fall 3 ganger nå. Siste estimat er 28.11.07, jeg håper virkelig den kommer da! Bestillte på amentio forresten, som ligger tusenlappen og vel så det under konkurrentene. De har faktisk nettop satt ned prisen på maskinen med en 100 lapp..

 

Skal se om jeg kan komme med en liten review av denne når jeg får den. Den ser i alle fall utrolig bra ut på papiret!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...