AnaXyd Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Er slik enda.. Mulig det er min FF som ikke er helt god..
øl_i_tastaturet Skrevet 8. november 2007 Forfatter Skrevet 8. november 2007 Hmm, men slik skal det ikke være Det er godt mulig det er noe jeg har gjort altså. Skal sjekke litt rundt.
øl_i_tastaturet Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Da har jeg blitt ganske fornøyd. Fikset hvitvoksen på høyre side så den automatisk står til kanten hele tiden uansett hvilken bredde på oppløsningen leseren kjører. (Tror jeg da) Link: andorz.net
AnaXyd Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Ikke pent på noen måter. DÅRLIG kritikk! Hvis du først skal kritisere, kan du godt beskrive hva du mener med "Ikke pent på noen måter." Hva var det som ikke var pent? Alt? Er det noe han kan forandre på at det skal bli pent? osv. Ok?
Flurry Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Ikke pent på noen måter. DÅRLIG kritikk! Hvis du først skal kritisere, kan du godt beskrive hva du mener med "Ikke pent på noen måter." Hva var det som ikke var pent? Alt? Er det noe han kan forandre på at det skal bli pent? osv. Ok? Som jeg sa, ingenting var pent(ikke pent på noen måter sa jeg jo), og da sier det seg selv at i mine øyne må alt forandres for at det skal bli pent.
WheelMan Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Kjedelig, jeg vil ha tilbake den rosa sida! Her har du den rosa siden. Ingen andre som føler det er noe å si om den nye? Rosa FTW! Jeg syns den var finere
AnaXyd Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Den rosa er bra ja.. Men nå driver nok trådstarter og eksperimenterer litt, og lærer hva som faktisk er stygt og pent! Personlig føler jeg at det siste designet ikke "sitter helt". Blir liksom litt kjedelig, men dog veldig nyskapende. Prøv å bygg videre på det, og legg til litt mer eyecandy. Det er jo en portefølje, og da er det kjekt å kunne vise litt av sin estetiske stil..
øl_i_tastaturet Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Ikke pent på noen måter. Kaller du det konstruktiv kritikk? Kanskje du har noe å lære av Anaxyd? En koselig kar som virkelig sier hva og hvorfor ting og tang ikke er som det bør være. Hvordan hadde du reagert om en musikkanmelder hadde skrevet: Elendig album. ? Du gir jo på ingen måte inntrykk for hvorfor du synes siden ikke var bra.
FrodeNilsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Ikke pent på noen måter. Hva konkret er ikke pent? Ser du ingen ting positivt her?
FrodeNilsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Ønsker konstruktiv kritikk: link Takk for at du tar deg tid. Siden ser visuelt helt greit ut, i en vanlig nettleser. Det er lett å navigere rundt på siden, men bloggen åpner i eget vindu, og jeg fant ikke en intuitiv måte å komme tilbake igjen. For meg blir siden litt rar for bruk på mobil eller med alternativ CSS. Du kan simulere dette ved bruk av Opera. Gjesteboken kommer da først. Kodemessig roper jeg ikke hurra, da du bruker tabeller til formatering, br for linjeskift, og inline style. Den kodeformen du har benyttet fungerer til sitt formål, men elegant er den ikke. Jeg får ikke siden til å validere. http://validator.w3.org/ Mulig endel av problemene dine forsvinner hvis siden validerer.
øl_i_tastaturet Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Takk for tilbakemeldingen. Angående kildekoden... når jeg gikk inn for å sjekke nå, kom bare kildekoden fra gjesteboka fram. Den ser jo helt banan ut så er ikke rart koden ikke var mye å skryte av der. Tør ikke tenke tanken på hvordan den vil ble seende ut på mobil engang. Gjestebok-boksen kommer nok til å legge seg over content da jeg brukte position:absolute og la boksen left:0;. Når det kommer til tabell-bruken, har jeg værtfall forstått at det er fyfy å bruke det i menyen, noe jeg har sluttet med. Når det kommer til tabell-bruken på "om"-siden, vet jeg faktisk ikke hvordan eller hva jeg skal gjøre anderledes.
AnaXyd Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Man kan slippe tabeller ved å bruke divs med padding.. Bare bruke styles (du kan sette padding på styles), osv.. Alt for å slippe tabeller!
FrodeNilsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Takk for tilbakemeldingen. Angående kildekoden... når jeg gikk inn for å sjekke nå, kom bare kildekoden fra gjesteboka fram. Den ser jo helt banan ut så er ikke rart koden ikke var mye å skryte av der. Tør ikke tenke tanken på hvordan den vil ble seende ut på mobil engang. Gjestebok-boksen kommer nok til å legge seg over content da jeg brukte position:absolute og la boksen left:0;. Når det kommer til tabell-bruken, har jeg værtfall forstått at det er fyfy å bruke det i menyen, noe jeg har sluttet med. Når det kommer til tabell-bruken på "om"-siden, vet jeg faktisk ikke hvordan eller hva jeg skal gjøre anderledes. Du kan benytte div elementer for å oppnå ett design likt det du har på siden din. Dette er ikke like intuitivt som tabell design, men det er mye enklere når du først har lært deg det. Det finnes en tråd med ett tonn av linker til sider der du kan lære om dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760080 Det er særlig css kilder og htmldog du burde besøke. Det tar tid å mestre div design, og det finnes flere måter å gjøre det på. Felles for dem er at de tar tid å lære seg, men det tar også lang tid å kode tabeller for hånd også. Div kode er vesentlig kortere enn tabell kode.
Flurry Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg sier det jeg mener, og jeg sier det rett ut. Det hjelper, etter min erfaring, utrolig mye bedre enn "vel.. jeg synes skrifttypen var bra da.. også..". Kast det siste du har laget, og bygg videre på det rosa. Evt. bytt fargene på det nye med de rosa.
AnaXyd Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 (endret) Helt okay at du kan si hva du mener, men tenk litt på hvordan du får det frem til oss andre som skal lese det. (bjorshol i dette tilefellet). Prøv å gi litt konstruktiv kritikk (som du våger deg innpå i din siste post her), da det er dette som er riktig kritikk. Trekk gjerne frem noe positivt før du kjører på med hele regla også. (Sier ikke at dette er et must, men det blir en mye mer behageligere kritikk for de som får den) Det som får folk til å reagere på ditt utsagn, er at du ikke nevner en eneste ting. Du sier bare at det ikke er pent på noen måter. Beskriv gjerne hvorfor ikke designet er pent på noen måter! Denne tråden er også fin: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836110 Endret 11. november 2007 av AnaXyd
øl_i_tastaturet Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Jeg sier det jeg mener, og jeg sier det rett ut. Det hjelper, etter min erfaring, utrolig mye bedre enn "vel.. jeg synes skrifttypen var bra da.. også..". Kast det siste du har laget, og bygg videre på det rosa. Evt. bytt fargene på det nye med de rosa. Takk for tipset. Jeg liker det rosa godt selv, men liker også det nye veldig godt. Kan jo alltids endre på det også. Ingenting kan bli perfekt så, ja.
øl_i_tastaturet Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Ny side igjen... Ta en titt om du har tid. link
FrodeNilsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ny side igjen... Ta en titt om du har tid. link Er dette hjemmesiden til en profesjonell webdesigner? Hvis siden er det, og sett i lys av at den henviser til ett foretak, vil det farge kritikken min. Inntil videre vil jeg gratulere med at koden validerer, men det er rester av xhtml element syntax. Validering med advarsel. Rosa er også en farge jeg assosierer med jenter. Beibier kles typisk i rosa hvis de er jenter, og blått hvis de er gutter. Jeg ville ikke brukt rosa. Jeg vil ikke gi mer tilbakemeldinger enn dette før jeg vet mer om konteksten siden står i.
AnaXyd Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det var da en svært avansert kritikk, Frode.. Skjønte ikke så mye hva du mente. Anders! Jeg liker fargen i header/meny mot den svarte. Det passer ganske godt sammen. Hovedboksen passer derimot ikke så godt sammen med det andre, og jeg ville prøvd litt andre farger på den. Hvilke publiseringssystem har du brukt på forsiden? Det heter forresten ikke "gamlere" men eldre.. Sitat: << Nyere innlegg 1 2 Gamlere innlegg >> Ellers ser det egentlig ganske bra ut, syntes nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå