praystation Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Trodde jeg skulle være lur og bestille 2 blu-ray filmer til prisen av 1 i forbindelse med kampanjen Amazon kjørte. Hver film kostet $24.45 mens frakten var på $8.97. Altså skulle jeg betale $33.42 for begge filmene. Men til min store overraskelse fikk jeg beskjed av posten av jeg måtte betale toll og mva på kr. 172,00! Sannelig hadde ikke Amazon prestert å skrive at verdien på innholdet var $48.90 utenpå pakken, mens på kvitteringen inne i pakken stod beløpet $33.42 (Noe som tilsvarer kr.177,- og er godt under grensa på 200,-) Hva gjør jeg? Er det noe sted jeg kan klage? Kan jeg klage til posten og vise dem kvitteringen som lå inne i pakka? Trenger noen gode råd
Manx Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Vil vel påstå at du skulle ha en god mulighet for å få tilbakebetalt noen kroner ja. Du kan jo sende en mail til [email protected] for å høre hva slags valg du har eller hvem det er du skal spørre. Men tror nok de har et godt svar til deg siden det er de som holder på med den slags. Edit: Hvis du har kvittering på det du måtte betale på posten og du har kvitteringen som lå inne i pakken, så kan du jo i samme slengen skanne de inn (hvis du har den muligheten) å sende det med i mailen så ser de det svart på hvit også Endret 29. oktober 2007 av Manx
praystation Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svaret Tok kontakt med tollvesenet og det vare bare å stikke innom dem så skulle jeg få pengene tilbake.
AtomicMoog Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Bestilte filmer fra dette tilbudet selv. Ikke bra at de merker pakkene på denne måten, har ikke fått noen av pakkene ennå, blir vel et helt styr... Når bestilte du, praystation?
Roskov Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 var begge filmene i samme pakke eller var de sendt separat?
ak50224 Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Fikk også toll. Men det årner seg visst hvis man sender inn dokumentasjon på at varene kostet mindre.
praystation Skrevet 1. november 2007 Forfatter Skrevet 1. november 2007 (endret) Bestilte filmer fra dette tilbudet selv. Ikke bra at de merker pakkene på denne måten, har ikke fått noen av pakkene ennå, blir vel et helt styr... Når bestilte du, praystation? Fikk mail om at den var "shipped" 18. oktober. var begge filmene i samme pakke eller var de sendt separat? Filmene var sendt i samme pakke ja. De hadde satt summen av begge to på pakken, selv om jeg kun hadde betalt for den ene. Hadde jeg ikke betalt ut pakken, hadde det vært nok å bare ringt til tollvesenet og fått dem til å korrigert det så lenge dokumentasjonen var i orden. Men ettersom jeg betalte avgiften måtte jeg stikke innom nærmeste tollkontor for å få tilbake pengene. Har sakset denne informasjonen fra posten sine nettsider i tillfelle andre skulle få det samme problemet: Spørsmål 11: Toll/moms må være feil utregnet. Hva gjør jeg?Svar: Vare- og verdiangivelse påført/medsendt sendingen danner grunnlaget for avgiftsberegningen. Kan du dokumentere at verdiangivelsen er feil og derav krever ny beregning kontakt oss straks du får hentemeldingen eller senest 2 dager før hentefrist. Du kan ta kontakt med Kundeservice utland på telefon 23147600 mandag-fredag kl. 08.00 - 16.00. Endret 1. november 2007 av praystation
AtomicMoog Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Venter ennå på pakkene, men det blir vel ordnings uansett. Fint å høre at det lar seg ordne både før og etter at pakkene hentes ut.
ak50224 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 (endret) Hvis dere må betale for tollbehandling når varen egentlig koster under 200,- gjør dere som følger: (når varen kommer med posten) Send en mail, men forklaring på hva som har skjedd, sendingsnummer (som står på hentelappen,) og dokumentasjon på varens egentlige pris til [email protected]. IKKE hent ut varen før dere har fått svar på at varen har fått ny tollvurdering. Når man har fått svar på mailen kan man gå å hente ut pakken uten betale. Henter man ut pakken før man klager på tollbehandling må man evt betale 400,- for ny vurdering, og det lønner seg åpenbart ikke for to filmer. Endret 2. november 2007 av ak50224
AtomicMoog Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg har nå også sendt mail til Amazon for å høre om dette er vanlig praksis, og om de kan forandre på sine metoder. Kan være kjekt å vite med tanke på lignende kampanjer senere. Det kan være godt å slippe ekstra papirarbeid... Edit: ...og nå har jeg fått svar. Ikke noe håp her, Amazon hevder at de er pliktig å føre på reell verdi av varene, som ikke nødvendigvis er det du faktisk betaler. Hmmm...tror jeg holder meg til Deepdiscount etter dette, de merker i alle fall pakkene med beløpet du betaler. Endret 2. november 2007 av AtomicMoog
praystation Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Hmmm....stakk innom tollvesenet i dag. De kunne ikke gjøre noe. Jeg måtte skrive en skriftlig klage til posten. Hadde jeg visst at det skulle være så vanskelig, hadde jeg aldri i verden betalt ut pakken. :-(
ak50224 Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Kontakt posten å si at du ringte dem, og de sa du skulle hente pakken. Også få refundert i etterkant. Det var det de fortalte meg. Men leste heldigvis på avforum at man sender e-post først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå