Gå til innhold

Kjøp av gaming PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legger merke til enkelte anbefalinger av totalt overkill PSU... 1200w er temmelig drøyt. Kan jo bruke den som micro da ;)

Neida, den bruker ikke mer watt enn den trenger ;)

 

Det var saktens ikke poenget mitt, bare at det er svært unødvendig å kline til med en sånn type PSU. Men hvis det er hva trådstarter vil, så gjerne for meg. Jeg har allerede anbefalt en PSU, Corsair HX620W. Det er hva jeg mener er fornuftig og yter godt. Stille er den også.

 

Men for all del, hvis trådstarter ønsker å bruke sine penger på noe annet, gjerne for meg. Kanskje han ikke er så nøye på støy slik jeg er.

Lenke til kommentar
Legger merke til enkelte anbefalinger av totalt overkill PSU... 1200w er temmelig drøyt. Kan jo bruke den som micro da ;)

Neida, den bruker ikke mer watt enn den trenger ;)

 

Det var saktens ikke poenget mitt, bare at det er svært unødvendig å kline til med en sånn type PSU. Men hvis det er hva trådstarter vil, så gjerne for meg. Jeg har allerede anbefalt en PSU, Corsair HX620W. Det er hva jeg mener er fornuftig og yter godt. Stille er den også.

 

Men for all del, hvis trådstarter ønsker å bruke sine penger på noe annet, gjerne for meg. Kanskje han ikke er så nøye på støy slik jeg er.

 

 

Om du vil, så kan du fint bruke bare en av strømforsyningene som følger med ;)

550w, eller 650w som er nesten et minimum i dagens samfunn :p

 

 

Og 680i er valgt med tanke på nyeste som takler sli. vi startet med intel x38 men endte opp med 680i sli pga støtte for sli. ;)

 

noe som er veldig bra med tanke på at et 8800 gt yter på linje med gtx :)

 

Se en veldig bra review av kabinettet her

 

Og masterboy, jeg vet det med klokkingen, men e2180 yter faktisk bedre til overklokking enn e2160 etter hva jeg forstod og koster bare littegrann kroner mer ! :D

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Legger merke til enkelte anbefalinger av totalt overkill PSU... 1200w er temmelig drøyt. Kan jo bruke den som micro da ;)

Neida, den bruker ikke mer watt enn den trenger ;)

 

Det var saktens ikke poenget mitt, bare at det er svært unødvendig å kline til med en sånn type PSU. Men hvis det er hva trådstarter vil, så gjerne for meg. Jeg har allerede anbefalt en PSU, Corsair HX620W. Det er hva jeg mener er fornuftig og yter godt. Stille er den også.

 

Men for all del, hvis trådstarter ønsker å bruke sine penger på noe annet, gjerne for meg. Kanskje han ikke er så nøye på støy slik jeg er.

 

 

Om du vil, så kan du fint bruke bare en av strømforsyningene som følger med ;)

550w, eller 650w som er nesten et minimum i dagens samfunn :p

 

 

Og 680i er valgt med tanke på nyeste som takler sli. vi startet med intel x38 men endte opp med 680i sli pga støtte for sli. ;)

 

noe som er veldig bra med tanke på at et 8800 gt yter på linje med gtx :)

 

Fult forståelig! Jeg har lenge vært nysgjerrig på 680i og særlig når det var hot som aldri før. Men det begynner å bli litt gammelt, snart kommer jo arvtageren. Men jeg har ikke noe problem med å skaffe meg gårsdagens teknologi til en billig penge. Eneste er at det ikke har PCI-e 2.0

Lenke til kommentar

Når det gjelder psu så høres 1200W mye ut ja.

 

Men om du skal ha doble X5365 CPUer, 2xGF8800ultra i SLi, et dusin 15K SAS disker og overklokker så langt det går, vel da trenger du 1200W PSU!

 

Corsair 620W eller Mist 600W er nok å anbefale...

 

Edit: Phinex=>E2180 hadde jeg ikke fått med meg, sorry.....

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Når det gjelder psu så høres 1200W mye ut ja.

 

Men om du skal ha doble X5365 CPUer, 2xGF8800ultra i SLi, et dusin 15K SAS disker og overklokker så langt det går, vel da trenger du 1200W PSU!

 

Corsair 620W eller Mist 600W er nok å anbefale...

 

Edit: Phinex=>E2180 hadde jeg ikke fått med meg, sorry.....

 

 

helt sant! 1200w er VELDIG mye, men hvis du tenker økonomisk er det ganske billig totalt sett da?

Hvis vi tenker oss Antec p182 som dette bygger på, pluss litt vifter og diverse, det vil si ca 1200 i pris.

Så en god 550w psu, til en ca 700 i pris

og en god 650w psu til kanskje 800-900

 

Tilsammen burde det bli nesten 3000, og til 2300 får du da et kabinett med to av disse inkludert. Ikke nok med økonomien så er også psu bygget med tanke på Quiet computing som de så fint kaller det. Det vil si stille og kraftig oppsett til en billig penge, som neppe trenges å oppgradere med tanke på strøm innen de 5 neste årene. :p

 

Dessuten så krever de jo to strømkontakter så om jeg ikke er helt på jordet tror jeg det bare er lett å bruke en stikkontakt og koble alle kablene i den til.

 

med tanke på fremtidsrettet bør jo dette kabinettet være knall bra egentlig :p

Lenke til kommentar

Solidblur: Hehe, jeg tenkte 1x 8800 gt yter ca som 8800 gtx.

 

2x yter jo myyye bedre helt klart! :p

 

Edit: Hva jeg har fått frem etter 100 tester på nettet, leste f.eks her inne at 8800gt yter 9/10 på gtx.

Testen din er nok med litt annerledes hw og sånn, såja, men det er ihvertfall mye bedre i forhold til prisen ! :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...