ronny iversen Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Hei.. noen som kan anbefale et/noen mmorpg spill som har litt "dybde" i seg ? er ute etter et spill som tar seg tid å sette seg inn i, må være passe avansert.. fortell gjerne litt om spillet også, hvorfor jeg bør velge akkurat det spillet etc..
Litraphy Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Ikke akkurat det dypeste, men jeg ville uansett foreslått World of Warcraft. Spillet vokser fremdeles, og du burde få mye moro der. Dark Age of Camelot har blitt til et ganske dypt og avansert spill, men det må du i så fall spille på amerikanske servere, for de europeiske har dødd helt ut. Spilte selv Dark Age of Camelot i mange år, så det kan jeg varmt anbefale deg. Men levetiden er svært usikker på det, men tror nok det er mye moro igjen på de amerikanske serverene.
ronny iversen Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Skrevet 27. oktober 2007 Vil legge til at jeg har lest/hørt at Anarchy Online og Eve Online er ganske avanserte spill, og vil ta seg tid å sette seg inn i.. noen som har spilt Eve og Anarchy som kan si litt om hvordan spillene er?
Atomics Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Enkelt: Anarchy Online: Mye eldre enn WOW, men mye mer avansert i muligheter, ordet "twinks" får en helt ny mening for å si det slik her... Jeg spilte ikke dette så mye selv, men kjenner en som spilte i mange år, spillet har noen utfordringer for den som er tålmodig, men har man hastverk og er vant til WOW, kan man regne med et større sjokk her. EVE Online: Hørt mye bra om dette, men også at det er hardt å komme seg inn pga de som spiller fortsatt, har spilt i flere år, og tar alle utfordrere, pluss at du sikkert må regne med å nesten ta en eksamen i stats, og informasjon før man forstår nok til å gjøre et forsøk i å mestre spillet, men hvis du er ute etter dette, test i vei. En mulighet: Funcom er jo på vei med Age of Conan, og mange er spent på hvordan dette vil bli, antagligvis enklere enn Anarchy Online, men mer komplisert enn WOW. Få vet, siden færre har testet spillet. Mars 08 kan ikke komme fort nok Endret 27. oktober 2007 av Atomics
Bjonski Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Anarchy Online Classic er gratis. Så det burde være en god kandidat.. Kan utvides med tilleggspakker, men det koster penger + mnd betaling.
mESA Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Star Wars Galaxies har ekstremt med dybde. Men etter min mening (så stor SW-fan jeg er) blir man fort lei av det.
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Eve Online utentvil. Får ikke et spill med mer muligheter og ting å sette seg i. Singel eller online. Det er Free Trial å få: https://secure.eve-online.com/ft/?aid=10232...=&nogreet=1 Endret 28. oktober 2007 av AvidGamer
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Vil legge til at jeg har lest/hørt at Anarchy Online og Eve Online er ganske avanserte spill, og vil ta seg tid å sette seg inn i.. noen som har spilt Eve og Anarchy som kan si litt om hvordan spillene er? I EVE så har man ikke level eller no sånt, det som er evigvarende er egentlig bare skillpoints. EVE er et spill som tar lang tid å komme seg inn i, og enda lengere å bli god. Selv er jeg en noob på snart 1 1/2 år, og synes EVE er gøy som pokkern. Du er en pod-pilot som er på en måte eliten i samfunnet. Hele poenget er at det ikke skal være noe som heter "endgame", men at det skal være et gigantisk sandkassespill. Alle er på en stor server, som kjører med rundt 30 000 folk pålogget ved peak-hours hver dag. I EVE kan du være hva du vil, noen vil være en pirat, andre vil være en anti-pirat, noen vil være en miner, andre vil gjøre missions for andre NPC-corporations, og noen kjemper i de uendelige 0.0-krigene slik jeg gjør. EVE er veldig avansert, så det er ganske vanskelig for en nybegynner å sette seg inn i det. Et annet mål CCP har satt seg er at det skal være et kaldt spill. Scamming, stjeling, spionasje, dreping etc er helt normalt, noe som gjør det mer spennende enn at alle må følge en kardemommelov (man bruker å si at EVE er ikke hello kitty online ). Uansett, skal du komme deg fram så må du ha gode venner, og en del flaks... Er det mer... Jo! Markedet er nesten 100 % spillerstyrt. Noen ting blir solgt og kjøpt av NPC-er, men for det meste er alt laga og solgt av spillere. 0.0 forteller "security" på systemet. 1.0 er det høyeste, der er CONCORD, som er "politiet" helt på vakt så å drepe noen er vanskelig. fra 1.0-0.5 så er CONCORD der, og om du skyter på en du ikke har lov å skyte så vil CONCORD komme å knuse skipet ditt. Fra 0.4 til 0.1 så vil du miste "Security standing" når du dreper noen og det er noen guns plassert rundt som vil skyte deg. Man kan lett stikke av eller tanke de skuddene. I 0.0 er det ingen CONCORD, så alt er spillerstyrt. Der kan man ta over system, og det er en evig kamp mellom alliances som alle kjemper om dominanse. orker ikke skrive mer Annet enn at negative med en server er at det kan bli litt laggy, og at går serveren ned så kan man ikke spille i det hele tatt.
Litek89 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Men er det slik at en allianse kan eie en region med flere planeter der alliansen får inntekter gjennom at det f.eks blir utvinner platinum av en gruve på planet 1. Det bor folk på planet 2, og det er handel på planet 3. der alliansen får en viss % av handelen. En kan bygge gruver og investere i forsvar av disse. Via NPC turreter f.eks. Eller er det bare meg som drømmer nå? ^^
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Men er det slik at en allianse kan eie en region med flere planeter der alliansen får inntekter gjennom at det f.eks blir utvinner platinum av en gruve på planet 1. Det bor folk på planet 2, og det er handel på planet 3. der alliansen får en viss % av handelen. En kan bygge gruver og investere i forsvar av disse. Via NPC turreter f.eks. Eller er det bare meg som drømmer nå? ^^ dessverre ja. En allianse kan eie regioner, og sette opp såkalte POS (player owned structure) rundt måner og drive med moon mining. Der får man mineraler som du må ha for å bygge avanserte skip og utstyr (tech 2). En POS må ha fuel for å fungere så det må en god del logistikk til for å ha en gående. Som beskyttelse har en POS et skjold rundt seg, hvor ingen kan bli troffet. Tilgang til å kjøre inn blir bestemt via passord eller standing. I tillegg har en POS masse guns som skyter ned fiender, og i tillegg kan man styre gunsene om man har lyst. Når noen skyter på en POS (man skyter på kontrolltårnet) så vil den tilslutt gå i "reinforced mode", som vil si at den er umulig å knuse. Uheldigvis så får man ikke tilgang til tårnet til å stappe inn fuel, så den vil være i reinforced mode helt til den går tomt for fuel. Når den da er tom for fuel så kan fiendene knuse hele skiten, så man bør være kjapp med å reparere og få den opp å gå igjen. Skjoldet forsvinner når POSen går i reinforced, og gunsene er knust sånn at de med ikke så lang range kan komme å knuse. Å sette opp og knuse andre sine POS er på en måte hva 0.0-livet går ut på så lenge du ikke er i en veldig fredelig region. For øyeblikket så måtte vi gjøre en full evakuering fra hvor vi bodde fordi en alliance (som har 4 ganger så mange medlemmer som oss) har planer om å ta hele regionen vi bor i. Litt trist å måtte skrape alt, men det er en del av livet der nede. Heldigvis fikk vi tilbudt en plass i en annen del av galaksen så vi jobber nå med å flytte dit
Litek89 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 EVE online blir straks bestillt sammen med ny pc ^^ Også kommer jo Funcom med Conan snart.. Slutt på å leve nå
ronny iversen Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Skrevet 28. oktober 2007 Vil legge til at jeg har lest/hørt at Anarchy Online og Eve Online er ganske avanserte spill, og vil ta seg tid å sette seg inn i.. noen som har spilt Eve og Anarchy som kan si litt om hvordan spillene er? I EVE så har man ikke level eller no sånt, det som er evigvarende er egentlig bare skillpoints. EVE er et spill som tar lang tid å komme seg inn i, og enda lengere å bli god. Selv er jeg en noob på snart 1 1/2 år, og synes EVE er gøy som pokkern. Du er en pod-pilot som er på en måte eliten i samfunnet. Hele poenget er at det ikke skal være noe som heter "endgame", men at det skal være et gigantisk sandkassespill. Alle er på en stor server, som kjører med rundt 30 000 folk pålogget ved peak-hours hver dag. I EVE kan du være hva du vil, noen vil være en pirat, andre vil være en anti-pirat, noen vil være en miner, andre vil gjøre missions for andre NPC-corporations, og noen kjemper i de uendelige 0.0-krigene slik jeg gjør. EVE er veldig avansert, så det er ganske vanskelig for en nybegynner å sette seg inn i det. Et annet mål CCP har satt seg er at det skal være et kaldt spill. Scamming, stjeling, spionasje, dreping etc er helt normalt, noe som gjør det mer spennende enn at alle må følge en kardemommelov (man bruker å si at EVE er ikke hello kitty online ). Uansett, skal du komme deg fram så må du ha gode venner, og en del flaks... Er det mer... Jo! Markedet er nesten 100 % spillerstyrt. Noen ting blir solgt og kjøpt av NPC-er, men for det meste er alt laga og solgt av spillere. 0.0 forteller "security" på systemet. 1.0 er det høyeste, der er CONCORD, som er "politiet" helt på vakt så å drepe noen er vanskelig. fra 1.0-0.5 så er CONCORD der, og om du skyter på en du ikke har lov å skyte så vil CONCORD komme å knuse skipet ditt. Fra 0.4 til 0.1 så vil du miste "Security standing" når du dreper noen og det er noen guns plassert rundt som vil skyte deg. Man kan lett stikke av eller tanke de skuddene. I 0.0 er det ingen CONCORD, så alt er spillerstyrt. Der kan man ta over system, og det er en evig kamp mellom alliances som alle kjemper om dominanse. orker ikke skrive mer Annet enn at negative med en server er at det kan bli litt laggy, og at går serveren ned så kan man ikke spille i det hele tatt. Veldig bra forklart.. Jeg holder på å laste ned Eve nå.. Free trial.. (takker for linken AvidGamer)
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Veldig bra forklart.. Jeg holder på å laste ned Eve nå.. Free trial.. (takker for linken AvidGamer) Husk at det tar sin tid å komme inn i det, og å gjøre tutorialen er på en måte obligatorisk. Men det fine er at med real time skill training kan du forsatt utvikle kisen din uten at du trenger å spille. Husk å spar lange skills til nettern sånn at du har en hele tiden gående Prøv deg på forskjellige ting, til du finner noe du liker. Selv så var jeg en som gjorde missions, helt til jeg prøvde meg som antipirat (drepte pirater ) og tilslutt havna nedi 0.0. Om du finner ut at du skal fortsette å spille så er EVE University en fin plass å henvende seg til. Aldri vært med, men de skal visst være veldig greie og hjelpsomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå