Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo, har laget et innloggingsystem til et program jeg jobber på, men mangler en viktig bit. Det er brukerdata. Det greieste må være å bruke en database, noe som hadde gått fint, bare at jeg må ha databasen online et eller annet sted.

Spørsmålet mitt er derfor, hvordan skal jeg koble til en ekstern database, finne data fra databasen og putte det tilbake inn i VB6? Og hvis ikke dette går, er det noen andre (enkle) løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan via internett hente data fra online database til vb6-program på forskjellige måter, men før det er noen vits i å snakke om dette, bør du si oss på hvilken server du akter å legge databasen og hvilken database-support serveren gir, fordi hvordan data kan hentes til vb6-programmet, er avhengig av den database-support som er på serveren.

Lenke til kommentar

Ser at serveren støtter mysql og php. Spørsmålet er nå om serveren tillater at databasen behandles direkte fra en ekstern ip, i såfall kan du bruke ado og behandle databasen direkte fra vb6-programmet. Hvis derimot serveren bare tillater at databasen behandles fra en website på serveren, da må vel tilgangen til databasen skje med php-script som vb6-programmet aktiverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...