Gå til innhold

Får ikke installert linux


Anbefalte innlegg

Jeg har nå styrt og stresset i mange timer for å få Ubuntu til å funke på bærbaren min, men uten hell.

Prøvde først med live cd, både 32 og 64-bit, men når jeg kom så langt at det var på tide å starte selve ubuntu kom det enten ingenting, eller så ble hele skjermen hvit.

 

Så fulgte jeg et tips om å prøve alternate install. Dette funket helt topp inntil jeg kom så langt at installen skulle legge inn selve systemet. Ikke base system. Da stoppet hele maskinen opp på to vis, enten ble halve skjermen rød eller så sto bare det tekst tegnet "_" fast helt oppe i venstre hjørne.

 

Problemet jeg har nå er at jeg ikke får startet Windows lenger grunnet det "programmet" til linux der jeg velger operativsystem ikke blir lagt inn ordentlig. Erroren jeg får da er bare "Operating system not available" eller no.

 

Så mitt spørsmål lyder som følger..

 

Er det noen som kan hjelpe meg til å få inn Linux, helst ubuntu eller en annen distro som jeg kan kjøre linux MCE på?

 

Mine specs er:

HP Pavilion TX1020

https://prisguiden.no/product.php?product_id=66331

 

Takker for all hjelp som måtte komme

 

Edit:

Har nå også prøvd LinuxMint. Fikk akkurat det samme problemet her, men denne gangen kom det opp en error der det sto noe om chipsettet og at det ikke var støttet. At det bare var Intel 915, tror jeg det var det sto, som var støttet.

Har også prøvd det å brenne på forskjellige hastigheter og på forskjellig produsent plater.

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...