Gå til innhold

Bedre batteri til Canon?


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått mitt Powershot S45 som jeg bestillte i høst. Jeg er bra fornøyd, men synes batteriet blir veldig fort utladet.

 

Finnes det et bedre batteri jeg kan supplere med, eller må jeg kjøpe ett eller to andre NB 2L Li-ion batterier (570 mAh)?

 

Jeg lurer også på om noen har noen anbefalinger på et etui som rommer kamera + ekstra batteri og flash.

 

Og hvor man får kjøpt en passende plastfilm til å beskytte LCD-skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har også S45, og er enig i at batterikapasiteten er i minste laget. (Helt elendig er en bedre beskrivelse...) :( Jeg har søkt høyt og lavt etter batterier med større kapasitet, men uten hell. Samme batteriet brukes i noen av Canon's DV-kameraer, og til disse finnes det batterier med høyere kapasitet, men disse er desverre fysisk større også, slik at de ikke kan brukes i S45 hvor batteriet sitter internt. (DV-kameraene har eksterne batterier.)

 

Jeg endte opp med et ekstra (uorginalt) batteri (Hähnel HL-B2), det kostet 491,- hos xd.no istedet for Canon's batteri som koster 780,-. Kapasiteten er nøyaktig den samme, 570mAh.

 

Jeg bestilte også Canon's originale bæreveske, og ble positivt overasket over at det var plass til et ekstra batteri i tillegg til kameraet, selv om det ble litt trangt. I tillegg er det to lommer på innsiden hvor du får plass til CF-kort, vel og merke uten oppbevaringskassetten, men CF-kortene er jo ganske hardføre, så jeg tror ikke det har så stor betydning. Veska kostet 298,- på xd.no

 

Var det ikke plastfilm på displayet når du kjøpte det da? Eller har du vært like dum som meg og fjernet den? :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...