Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkobling til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket der jeg bor. Nettverket bruker WPA-PSK kryptering, men på min maskin så kan jeg bare velge WEP-kryptering. Jeg fikk installert inn et program som skulle håndtere nettverks oppkoblingen for meg men det funket dårlig. Flott vis noen kan hjelpe meg her , er det noe jeg må laste ned eller oppdatere for få samme krypterings-alternativ?

mvh

Maniac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket der jeg bor. Nettverket bruker WPA-PSK kryptering, men på min maskin så kan jeg bare velge WEP-kryptering. Jeg fikk installert inn et program som skulle håndtere nettverks oppkoblingen for meg men det funket dårlig. Flott vis noen kan hjelpe meg her , er det noe jeg må laste ned eller oppdatere for få samme krypterings-alternativ?

Uff, hvor skal man begynne? Det er *umulig* å hjelpe deg, med mindre du forteller noe om:

* Operativsystemet

* Utstyr som er brukt (på klient og aksesspunktsiden)

* De relevante konfigurasjonsfilene

* Hva slags program du lastet ned og hva dette programmet skulle gjøre

* Hva "funket dårlig" betyr

Skrevet (endret)

Da har jeg lastet ned de nyeste driverne til mitt D-Link DWL 520 +, da fikk jeg alternativet WPA-PSK, har også lest at kortet mitt støtter denne krypteringen. Jeg har Windows XP service pack 2 , det samme har han som har satt opp nettverket. Ruteren min funker , jeg får koblet til ubeskyttet nettverk. Jeg bruker Windows for å oppretette forbindelse. Jeg sletta det programmet jeg prøvde. Han gir meg et passord på 8 tegn, men ingenting skjer. Kan det være noe med instillingene mine eller at det er konflikt med en annen komponent?

Endret av Maniacmink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...