Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en vil ikke boote


Anbefalte innlegg

Hei, har fått et kjedelig problem med maskinen min. Her for 2 dager siden satt jeg på lan da plutselig strømmen ble kuttet maskinen, og da jeg skulle skru den på ville den ikke starte. Den kjører gjennom biosen og når windows skal starte får jeg spørsmål om jeg vil starte i sikkerhetsmodus, siste fungerende innstilling eller vanlig. Klikker jeg på noe der så stopper den en stund før den restarter. Tenkte da det var noe gale med skjermkortet og lånte et og puttet i, men det hjalp lite. Maskinen kommer 2 sekunder inn i windows booten før det kommer blåskjerm som flimrer sånn at det er umulig å lese før den restarter. Min maskin:

 

Hovedkort: EPoX EP-8KDA3+

Prossesor: AMD Athlon 64 3400+

Minne: Twinmos 1024 MB pc3200

Skjermkort: Gainward Geforce 6800 GT AGP (Det jeg lånte var et Gainward Gefore 4600 ti)

Strømforsyning: Hiper 580 watt

 

Kommer meg forresten inn i bios

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Fikk slått av fastwrite i biosen, men hvordan slår man av agp?

Skal prøve å se om jeg får startet windows cden til å reparere innstallen

Har bare en minnenbrikke i PC-en så må få lånt meg en ny en før jeg kan teste denne.

Endret av Yooo
Lenke til kommentar
Takker for svar :)

Fikk slått av fastwrite i biosen, men hvordan slår man av agp?

Skal prøve å se om jeg får startet windows cden til å reparere innstallen

Har bare en minnenbrikke i PC-en så må få lånt meg en ny en før jeg kan teste denne.

Vil tro det er der det står 8xagp.Vet ikke hva slags valg du har.Automatic?

Lenke til kommentar
Maskina står nå på automatic men kommer ikke lenger enn til restart ved blåskjermen. Selvfølgelig vil den heller ikke boote windows CD-en selv om bios står til å prioritere cdrommen først :(

Ideer.

1.Fjern psu kabel fra toweret.Hold startknappen inne i 10 sec for å lade ut igjenværende strøm.Kobl til strøm igjen og forsøk.

2.Kobl vekk dubbeditter,evnt lydkort,internett og skriver.Forsøk først å boote in i windows.

3.Gå inn i bios å disable alle andre bootdivices.Bare dvd spilleren som er enabla.

4.Forsøk setupdefault i bios.

5.resett cmos.

Siden det er widows som ikke vil loade er jeg i tvil om punkt 4 og 5.Hva har du å tape på det..

Hvis det er noe håper jeg andre forumbrukere har innsigelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...