Gå til innhold

Gode bruktmarked? I Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor får dere tak i brukt utstyr? Budsjettet er stramt, men jeg vil ha det jeg ikke har råd til. Derfor kan noe brukt være et godt alternativ for meg. Mange sier at man kan få det og det veldig billig, brukt, men hvor?

 

Har bare kjøpt via foto.no (bruktmarkedet) personlig. Tror det er Norges mest populære. Er du raskt ute og vet hva ting vanligvis går for kan du gjøre noen røverkjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På finn.no og zett.no har jeg kommet over endel snacks. Dog har jeg aldri handla.

Større sjans for at folk ikke vet hva de skal ta i pris for ting der, enn på foto.no.

Dvs, folk som ikke helt vet hva de selger, men vil bli kvitt det.

Hehe. Har aldri tenkt sånn selv.. :)

 

Kjøpe en 300mm f/4L IS på foto.no. Nypris er per dags dato 11.000. Jeg kjøpte mitt for 6400. Det har ingen merker / skraper / riper eller noe som helst. Da jeg åpnet pakken var det heller ikke ETT eneste støvkorn på frontelementet - prikk nytt altså!

 

Men selgeren glemte å sende som postoppkrav, så jeg han ga meg faktisk objektivet.

 

 

 

 

Jada, jeg overførte pengene til hans konto.. :hrm:

 

Lenke til kommentar
Men selgeren glemte å sende som postoppkrav, så jeg han ga meg faktisk objektivet.

 

Jada, jeg overførte pengene til hans konto.. :hrm:

Ikke ha slike dårlige holdninger. Jeg har nettopp inngått et objektivkjøp også, i nogenlunde høy prisklasse, og selgeren foreslo å sende objektivet først og ta imot betalingen senere. Hvis jeg ikke var fornøyd, kunne jeg bare sende det tilbake. Dette synes jeg er eksepsjonell behandling, og jeg skulle ønske flere kunne vært hederlige.

Lenke til kommentar
Men selgeren glemte å sende som postoppkrav, så jeg han ga meg faktisk objektivet.

 

Jada, jeg overførte pengene til hans konto.. :hrm:

Ikke ha slike dårlige holdninger. Jeg har nettopp inngått et objektivkjøp også, i nogenlunde høy prisklasse, og selgeren foreslo å sende objektivet først og ta imot betalingen senere. Hvis jeg ikke var fornøyd, kunne jeg bare sende det tilbake. Dette synes jeg er eksepsjonell behandling, og jeg skulle ønske flere kunne vært hederlige.

I teorien fikk jeg en hentelapp i posten og hentet en pakke på postkontoret, som om han ga meg den.

Vi hadde avtalt å betale med postoppkrav. :)

 

Jada, jeg betalte.. :)

Lenke til kommentar
Heldig du, har lett etter tilsvarende objektiv for Minolta, men det er ikke lett å finne. Dessuten ville jeg helst hatt en 400mm F4.5 eller 5.6

Hehe. Hadde flaks ja. La ut annonsen, og 2 timer senere ble jeg kontaktet. Og prisen var jo grei den også. Hehe. :)

 

Vurderte 400/5.6 en stund jeg også, men falt på 300mm da jeg heller kan bruke konverter på dette. Da har jeg større valgmulighet av brennvidde, siden 400/5.6 ikke "støtter" bruk av konverter på 350D (største blender større enn 5.6 gir kun MF, noe jeg ikke er komfortabel nok med). Nå kan jeg bruke objektivet på 300 og 420mm. Og så ble det sagt i enkelte tester at 300/4 var skarpere enn 400/5.6 med 1,4x konverter. Så da var det ingen tvil, og når jeg samtidig fikk en utrolig bra pris, og gjerne måtte opp 2000-2500 kroner for 400/5.6 var valget enkelt. :)

Lenke til kommentar

Anbefaler å bruke en RSS-leser for å enklere følge med på bruktmarkedet. Hvis du lever 5 år tilbake i internett kan du lese hva RSS er her: http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/12/378335.html

 

Legger ved et screenshot så dere ser hvordan det fungerer. Svært smart, særlig siden du får et arkiv over hva forskjellige objektiv vanligvis går for (så vet du om du får et godt pristilbud)

post-107723-1194025389_thumb.png

Lenke til kommentar

Hehe. Hadde flaks ja. La ut annonsen, og 2 timer senere ble jeg kontaktet. Og prisen var jo grei den også. Hehe. :)

 

Ja du hadde flaks.Jeg ventet på bilder og mail fra selger som hadde dette for salg en stund på fotodotten.Men ingen mail kom,fikk vite av han at det var en i nærområdet som skulle kjøpe det.

fikk du med extenderen i den prisen du ga??

kunne du se om det var noen små riper/merker på front glasset?

 

trur du har gjordt en bra handel,selv om det gikk på bekostning av meg da :new_woot:

Lenke til kommentar

Hva het personen da?

 

Objektivet var som nytt, jeg kan ikke se at han har brukt det engang. Som sagt, det var ikke ett støvkorn på frontelementet. Ingen riper, ingenting. Konverter var ikke inkludert, men hallo. Nesten 50% prisavslag i forhold til nypirs er ikke dårlig når objektivet er helt nytt (sånn som jeg ser det kan jeg umulig tenke meg hvordan har har brukt objektivet i det hele tatt).

 

EDIT:

Forresten, det var ikke samme person. Han jeg kjøpte objektivet av var ikke bruker på dotten, og hadde derfor ikke mulighet til å legge objektivet ut for salg. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Hva het personen da?

 

Objektivet var som nytt, jeg kan ikke se at han har brukt det engang. Som sagt, det var ikke ett støvkorn på frontelementet. Ingen riper, ingenting. Konverter var ikke inkludert, men hallo. Nesten 50% prisavslag i forhold til nypirs er ikke dårlig når objektivet er helt nytt (sånn som jeg ser det kan jeg umulig tenke meg hvordan har har brukt objektivet i det hele tatt).

 

EDIT:

Forresten, det var ikke samme person. Han jeg kjøpte objektivet av var ikke bruker på dotten, og hadde derfor ikke mulighet til å legge objektivet ut for salg. :)

 

 

Da har vi funnet ut at dette ikke var samme person.men uansett har du gjordt en kjempehandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...