Gå til innhold

Hvordan er det å studere i Australia?


stephen89

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 18år gammel gutt fra Stavanger. Går siste året på Tegning form og farge og skal studere for å bli arkitekt eller industriell designer.

 

Det jeg lurer på er hvordan er det å studere i Australia? Noen som har noen erfaringer? Grunnen til at jeg vil studere i Australia er at jeg vil til et varmt land, oppleve en ny kultur og forbedre engelsken min. Og ikke minst surfe. Vil helst til Qeensland eller Sydney pga surfingen.

 

Er det sant at jeg må kjøre på "feil" side av veien? Har hørt at det er mye minde jenter enn gutter der, er det sant?

En ting til, har Australia et veldig mannsdominerende samfunn? Jeg vil studere, feste og surfe. Ikke spille australsk rugby og sloss med krokodiller :)

Endret av stephen89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Australia er et bra land.. Jeg kan rapportere om 24 grader i Melbourne akkurat nå..

 

Nå har jeg aldri tatt bachelor grad her nede.. men på master nivå så er det stort sett internasjonale studenter samt australske folk med noen år på nakken i arbeidslivet(de fleste tar master på deltid).

 

Ja man kjøre på "feil" side av veien. Det er litt tricky i starten, men langt i fra så vrient som man skulle tro.. man går fort over i "andre siden" modus..

 

Det er helt som i Norge i forhold til kjønnsfordeling. Ett fenomen her i Melbourne er at det er høy andel norske jenter kontra norske gutter som studerer her... hvorfor vet jeg faktisk ikke..

 

Har ei venninne som går arkitektur på Melbourne University. Jeg kan stort sett advare mot at det er fryktelig mye hardt arbeid. Nå er Melbourne University ranket som nr 22 i verden av times higher education.. Og er i følge denne listen det beste universitet i Australia..

 

Nå har jeg vært her siden Juli.. Semesteret er 12 uker + eksamenperiode. Master er også veldig mye hardt arbeid. 50 timers uker er normen på master nivå (det er mer å gjøre på master enn bachelor dog). Uansett så er det masse innleveringer.. så skole her nede er ikke akkurat ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...