Henriko2 Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg fikk en helt ny Dell Inspiron 6400. Har brukt den til å surfe internet og lastet ned noen programmer + sanger. Problemene startet igår da jeg tok med meg PC-en i bilen for å se ferdig siste episode av Heroes, vi stoppet mange steder og da lot jeg bare PC-en stå på i bilen mens jeg tok filmen på pause(brukte VLC media player) da jeg så feridg episoden skulle jeg slå av PC-en men den brukte evigheter på å slå av og var nesten frosset fast på den Windows skjermen som kommer når du slår av, så jeg måtte skru av manuelt. Da jeg skulle skru på PC-en igjen senere var den stuck på windows skjermen kanskje 5 minutter. Så kom skrivebords bildet mitt frem i 5 minutter før alle ikonene kom frem. De jeg la merke til var at jeg manglet lyd, jeg hadde ikke lydkontrollene i det hele tatt(dere vet det lille ikonet nede i høyre hjørne) Jeg hadde heller ikke noe trådløs konfigurasjons ting(sånn som du kan koble til trådløse nettverk) hverken den som er laget av dell eller windows sin egen. Derfor slo jeg av PC-en og den brukte lang tid nå og, tenkte jeg kunne se hvor lang tid dette tok, så jeg dro for å se på TV i stua, så på TV i 2 timer da jeg kom tilbake til PC-en var den fortsatt stuck Så jeg har skrudd av og på, prøvd å boote i sikerhets modus, og forrige innstilling som virket. Men den er fortsatt helt mongis. Så hvis dere kan hjelpe meg er dette fint :)ifra (Har ingen mulighet til å skaffe drivere/patcher fordi usb pennen min registreres ikke av mongis pc , vet heller ikke om den kan lese av CD-er men tror den skal greie det) Forresten en annen ting jeg la merke til er at når jeg slo den på etter første gang den var stuck på windows slå av skjermen så hadde designet endret seg fra det vanlige xp designet til sånn gammeldags windows design. Takker for all hjelp! PS: Når jeg starter opp får jeg: "Microsoft Visual C++ Runtime Library" : Runtime Error! Program: ...Fellesfiler\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxWatchTray9.exe This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the applicatio's support team for more information. Endret 21. oktober 2007 av Henriko2
RMBB Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 men du får slått den på? Prøv og kjør en scandisk på harddisken.
gutorms Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Heisan Henriko2! Enig med Jyztrik, sjekk disken. Høres veldig ut som du har rista lesehodet borti diskflatene under turen... harddisker har nok aldri vært lagd for å være i bruk under transport. Ser det mye på jobben, brukere som som jobber på PC-en under transport får alltid harddiskcrash. Jaja, er PC-en fortsatt under garanti er det jo ikke noe problem. Ny disk på garanti fra Dell (Bare ikke fortell omstendighetene rundt diskcrashet ) Er litt nysgjerrig på en annen ting du nevner: vi stoppet mange steder og da lot jeg bare PC-en stå på i bilen mens jeg tok filmen på pause Ehh? Hvor var du? Og hvor var PC-en hen? Det der må vel være en invitasjon til knust rute og en savnet PC?
IngveZ Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Som jeg sier til alle. Bare gjenopprett datamaskinen til en eller to dager før problemet oppstod så skal det nok være vikset. Du finner systemgjenoppretting på kontrollpanel. Du kan gå på start>søk Og så søker du etter: systemgjenoppretting Velg en dato og så gjenoppretter du den til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå