HoaXed Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hællæ, har følgende kode. <?php ¨ if($oktot == 5) { if($passord == $passord2) { $con = mysql_connect($hostname, $hostuser, $hostpass); if (!$con) { die('Kunne ikke få kontakt med database. Alvorlig feil! ' . mysql_error()); } mysql_select_db("$db"); $epostlower = strtolower($epost); $q = mysql_query("SELECT epost FROM fc08_bruker WHERE epost='$epost'"); $finn = mysql_fetch_array($q); if($finn['epost'] == $epostlower) { die("dessverre. Eposten du oppga er allerede i bruk av en annen."); } $passord = md5($passord); mysql_query("INSERT INTO fc08_bruker (`navn`,`epost`,`tlf`,`lag`,`passord`,`u1`,`u2`,`u3`,`u4`,`u5`,`u6`,`u7`,`u8`,`u9`,`u10`,`t_nyhetsbrev`) VALUES (`$navn`,`$epostlower`,`$tlf`,`$lag`,`$passord`,`$u1`,`$u2`,`$u3`,`$u4`,`$u5`,`$u6`,`$u7`,`$u8`,`$u9`,`$u10`,`$t_nyhetsbrev`)"); echo "OKOK"; echo "$oktot - $navn - $passord - $passord2 - $tlf - $epost"; mysql_close($con); }} ?> Koden gir alt riktig i output. $oktot blir 5 osv. (har 5 forskjellige valideringer) Men den nekter å legge inn i databasen. Får OKOK men alikevell finner jeg ingen ting i myphpadmin. Forslag? Endret 20. oktober 2007 av HoaXed
Intramin Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Prøv med mysql_query("INSERT INTO fc08_bruker (`navn`,`epost`,`tlf`,`lag`,`passord`,`u1`,`u2`,`u3`,`u4`,`u5`,`u6`,`u7`,`u8`,`u9`,`u10`,`t_nyhetsbrev`) VALUES (`$navn`,`$epostlower`,`$tlf`,`$lag`,`$passord`,`$u1`,`$u2`,`$u3`,`$u4`,`$u5`,`$u6`,`$u7`,`$u8`,`$u9`,`$u10`,`$t_nyhetsbrev`)") or die(mysql_error());
HoaXed Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Skrevet 20. oktober 2007 Takk. Da fik jeg en feilmelding. Unknown column 'Steinar Rene Graarud' in 'field list' Hmm.
HoaXed Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Skrevet 20. oktober 2007 Etter rask søk på google fant jeg feilen. Jeg har suttet dette tegnet `på values. Det må være '
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå