Greblak Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Mornsann. Satt i går og fikla med en pianointro klokka 3 om natta, og tenkte jeg skulle spille den inn i dag. Spilte inn en jazzgitar som bakgrunn i guitar rig, og lagret denne i den tro at jeg kunne bare trykke en knapp på NN-XT så ble den spilt av. Noe den ble, men selv om decay og release stod på full guffe, holdt den ikke helt ut. Volumet dropper såpass langt ned at det er vanskelig å høre. Finnes det ikke mulighet for å bare droppe et lydspor på tidslinja i Reason? Eller må jeg legge på alt av lydspor i Cubase i etterkant? Det er jo skrekkelig tungvindt.
Skagen Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Om det er versjon 4.0 kan du høyreklikke på NN-XTen og velge "Initialize Patch" som vil nullstille sampleren, og så kan du teste å sette Decay- og Sustain-envelopene (da både amp- og mod-envelopene) til maks (127). I tillegg må noten holdes hele veien. Alternativt kan du bruke en NN-19 siden denne er enklere og sette sustain og decay på samtlige enveloper til maks, og holde noten hele veien. Endret 22. oktober 2007 av skag1
Greblak Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Skrevet 22. oktober 2007 Alt er på maks og noten er tegna til langt over sampleslutt, men den holder bare ikke lenge nok
Skagen Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Da vet jeg ikke hva du gjør feil. Jeg har aldri hatt problemer med å holde et langt sample igjennom en hel låt før, med da brukte jeg NN-19.
Greblak Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Skrevet 22. oktober 2007 Har bare prøvd NN-XT skal teste 19 når jeg får tid Takker for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå