Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hei Prøver å hente ut fra en database, hvor datoen er i dag eller seinere. F. eks feltet dato består av 17 Nov 2007 og da skal den hentes ut hele tida, helt til 18 november. Hvordan kan jeg fikse det? Har denne koden, men den ville plutselig ikke hente ut mer. Altså, i dato står det 17 Nov 2007, og datoen er 19 oktober... Det må være noe feil i koden. Koden: $dateoi = date('d M Y'); if (mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM courses WHERE dato >= '$dateoi' ORDER BY id DESC"))) { $c2 = mysql_query("SELECT * FROM courses WHERE dato >= '$dateoi' ORDER BY id DESC"); Hva gjør jeg feil?
Drømmemannen Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Du kan kanskje få noen tips her: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/using-date.html The format of a DATE value is 'YYYY-MM-DD'. According to standard SQL, no other format is allowed. Ser ut som om du bruker 'DD MM YYYY'. Endret 19. oktober 2007 av balletryne
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Takk for svar. Virker som det fungerer ja. Skal legge til noe nå, som datoen allerede har vært, f. eks i går så får vi se
shaker Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Hvorfor kjører du samme query to ganger? Du kan jo bruke mysql_num_rows på resultatet av en query
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Hva mener du at jeg skal gjøre da?
shaker Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Feks: $result = mysql_query("SELECT * FROM courses WHERE dato >= '$dateoi' ORDER BY id DESC"); if(mysql_num_rows($result) > 0) { //her var det noe! } else { //fant ikke noe }
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Å ja, sånn ja. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke gjør det, er bare vant med å gjøre det slik som jeg har gjort
Peter Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Å ja, sånn ja.Vet ikke helt hvorfor jeg ikke gjør det, er bare vant med å gjøre det slik som jeg har gjort En uvane du burde legge fra deg med en gang! Det der er noe av det groveste jeg har sett! (med unntak av applikasjoner der inputsjekk er er totalt fraværende)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå