Gå til innhold

Dell XPS Vs. Sony vaio fz serie


Guero

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Jeg har vært på utkikk etter en laptop, og valget står nå mellom dell xps og sony vaio fz serie. Jeg falt veldig for designet til XPS, men har blitt litt usikker etter jeg har lest om alle som opplever høy pipelyd, problemer med tastaturet, at den står ustøtt osv.

 

Sony Vaio er også en meget pen maskin, men den hadde visst en del problemer med batterikapasitet.

 

Jeg skal bruke laptopen til skolearbeid, internett surfing, og se film. Den bør takle at jeg kjører flere programmer samtidig. Den bør ha minimalt med støy ettersom jeg kommer til å bruke den under forelesninger.

 

Jeg bor for tiden i USA, men flytter snart hjem til Norge. Vil jeg få noen problemer ved å bruke maskinen min i Norge dersom jeg kjøper den her borte?

 

Takker og bukker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner nok ikke så veldig mange med erfaringer fra Sony Vaio her i Norge, siden de ikke selges her.

Sjekk ut forumene til Notebookreview.com , der finner du utrolig mye bra info om begge maskiner.

 

Har ikke erfaring med Dell XPS, ei Vaio FZ, men har selv en Vaio TZ som jeg er meget fornøyd med. Elsker designet og byggekvaliteten og har ikke hatt noen problemer enda. Batterilevetiden på min er strålende.

Ulempen med en slik maskin, altså en som er kjøpt i utlandet, er jo at den må sendes langt ved eventuelle problemer (Garanti/Reklamasjon). Mulig at Dell kan gi en "Worldwide-garanti", slik at du kan ta eventuelle henvendelser med Dell i Norge, det må nesten noen med peiling svare på. Men med Sony Vaio, er det ihvertfall sikkert at du må sende den over fjorden ved problemer, da de som nevnt ikke selges i norge.

I tillegg vil du jo ikke få norsk tastatur, noe som ikke nødvendigvis behøver å være en ulempe (Det er ikke det for meg, vet hvor tastene er uansett).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...