Gå til innhold

Noen keivhendte trommiser her?

Markopeter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen her inne som har det samme problemet ved å være keivhendt trommis? Nå er jeg ikke helt 'lefty'. Jeg har høyrefoten min som dollarfot og venstrearmen som hihat-hånd. Det er spesielt disse jeg vil komme i kontakt med. Hvilke teknikker du bruker, om du avslutter en fill-in med høyre eller venstrehånden, hvordan slagverket ditt er stilt opp. Jeg lurer på masse :) Jeg føler meg som et outcast blant andre trommiser :p

Når bandet spiller live med andre band, er det alltid et strev med flytte ride og andre cymbaler. I studio grynter alltid lydmannen (noe de også gjør på konserter).

Noen likehendte der ute??

Endret av Markopeter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen her inne som har det samme problemet ved å være keivhendt trommis? Nå er jeg ikke helt 'lefty'. Jeg har høyrefoten min som dollarfot og venstrearmen som hihat-hånd. Det er spesielt disse jeg vil komme i kontakt med. Hvilke teknikker du bruker, om du avslutter en fill-in med høyre eller venstrehånden, hvordan slagverket ditt er stilt opp. Jeg lurer på masse :) Jeg føler meg som et outcast blant andre trommiser :p

Når bandet spiller live med andre band, er det alltid et strev med flytte ride og andre cymbaler. I studio grynter alltid lydmannen (noe de også gjør på konserter).

Noen likehendte der ute??

jeg har slagverket mitt som normalt men bruker venstre handen på hh og høyrehanden på skarpen.

jeg slutter fills både på høyre og venstre (noe som er verdt å lære seg.

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

trommisen i Tool har hi-haten i midten så han sitter rett fram med hendene og venstre på skarp og høyere på HH, men tror også han har 2 HH en til på den vanlige siden...

Gjest Slettet+981234789
Skrevet
Selv bruker jeg høyrehånden på hi-haten og venstre hånd på skarptrommen. Broren min er venstrehendt og bruker samme teknikk som meg.

ja men da krysser du armene....

dette er jo den "normale" måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...