Gå til innhold

Avspilling av film fra PC til TV - får ikke til med lyden.


Elisaeb

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop kjøpt meg ny TV, og i stedet for å kjøpe DVD-spiller har jeg tenkt å bruke dataen. Har kjøpt VGA kabel, og fikk koblet PC og TV sammen (ett år gammel HP, og helt ny hisense, om det skulle ha noen betydning). Jeg fikk også vist filmer og andre filer. Problemet er bare det at volumet må styres via PC, altså at uansett hva jeg gjør med TV-volumet så har det ingen betydning. Dessuten kommer det fortsatt lyd ut av dataen. Kanskje ikke veldig viktig, men lyden på TVn er tross alt bedre, og volumet på PC-en blir ikke spesielt høyt.

For å få pc på tv stilte jeg inn de skjermene man får på egenskaper fra skrivebordet (jada, litt dårlig til å forklare, hehe!:) Men håper dere forstår hva jeg mener og at noen der ute vil kunne hjelpe meg. På forhånd takk!! :)

Elisa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Regner med at det er en bærbar du har?

 

Uansett trenger du en kabel til å overføre lyden fra PC-en til TV'n din. Som regel pleier det å funke med en Jack-to-phono (han) kabel. Se link.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108381

 

Dette er imidlertid en skikkelig billig og relativt dårlig kabel. Skal du ha kvalitet bør du kjøpe en kabel fra f.eks. Monster Cable (par hundre kroner). Men siden du ikke gidder å kjøpe en DVD spiller engang regner jeg ikke med at du bryr deg så mye om kvalitet. mock mock ..... he he ;)

 

yab.

Lenke til kommentar

takk for svar. men det dere sier altså, er at jeg må ha en egen kabel for lyd? de på butikken sa nemlig at det skulle holde med en VGA-kabel. og problemet er ikke det at jeg ikke får lyd, men at lyden bare kan styres fra dataen, og at lyden kommer fra data og TV. må jeg kjøpe en ny kabel for å få til det??

og joda, bryr meg om kvalitet, men helt ærlig så syns jeg ikke det er sååå stør forskjell, dessuten har studenthverdagen satt sitt preg på hverdagen, hehe. så hadde uansett bitt en dårlig DVD-spiller. men om det her er så mye styr så får vi se. hehe!

og joda, er bærbar ja!

Flere forslag anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...