Gå til innhold

Hardware til tunge presentasjoner


audunp

Anbefalte innlegg

I jobbsammenheng utvikler og kjører jeg tunge powerpoint-presentasjoner med multimedia (lyd, video osv.). Disse presentasjonene blir såpass tunge etterhvert (+500mb) og kan ikke komprimeres. Jeg ønsker råd om en bærbar maskin (pc eller mac) samt annen programvare som kan kjøres disse presentasjonene uten å knele. Hardwaren må ha et meget bra lydkort.

 

Pris er ikke et spørsmål. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiser du veldig mye, og bruker PC-en på farten, da kan jeg anbefale deg en ultraportabel fra toshiba eller lenovo. Det er nok flere prosusenter jeg har oversett, men begge har mulighet for battertider opp mot 8 timer, kombinert med vekt fra 0,9 til 1,7kg.

 

Hvis PC-en egentlig skal ligge stille mesteparten av tiden, og bare fraktes av og til. Da er det helst en 15" du leter etter. I de værste tilfellene har du PCene som er desktop-erstattere.

 

Uansett, til tunge presentasjoner er det mye minne som blir brukt, og ikke så veldig mye annet enn evt. harddisk og så vidt CPU. Jeg vil si at minne og harddisk vill være flaskehals hvis du går for de billigste løsningene.

 

Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg gått for toshiba 500-series eller lenovo x61. 14 000 kroner og oppover.

Lenke til kommentar
Hvis pris ikke er et problem kan du vel bare kjøpe den dyreste bærbare du finner. Du får jo det du betaler for.

 

Men generelt burde du ha en med god skjermkort med mye minne...

 

Bra skjermkort med mye minne er ikke viktig for å kjøre video/presentasjoner. Spiller kun en rolle for spilling eller 3D/CAD.

 

Derimot bør du ha så mye RAM som du overhodet klarer å putte inn i maskinen. Og 5400 eller 7200rpm disk er fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...