Gå til innhold

P5KR-Attansic/Atheric L1 Gbit Network + Vista - Error loading drivers


ekarlso

Anbefalte innlegg

Har nå holdt på i en del timer med å prøve å få til nettverkskortet på PC-en min, men hver gang så får jeg samme driverfeil at Vista ikke klarer å loade inn driverne som dette:

 

 

Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31)

 

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

 

Drivere:

- AtherosL1_lan_V2460004_vista

- AttansicL1_lan_V2160000_V2260000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du Vista 64bit?

Jeg sliter med det samme selv. Ser ikke ut til å finne drivere som fungerer. Man må visstnok bruke device manager for å installere driverene, me njeg sliter med tilbakemeldinger om at driveren ikke passer til denne plattformen.. AAAAARG!!

 

Kjører vista 32bit, og det fungerer utmerket med den vedlagte driver cden, regner med dere har sjekket asus.com for siste drivere?

Lenke til kommentar

Jepp, har sjekket både hos Asus, samt en del andre steder på nett. Det rare er at oppskriften som de sier at jeg må følge ikke fungerer hos meg. Jeg kommer til å skaffe meg et nytt nettverkskort, det virker som den enkleste løsningen med mindre noen har noe skikkelig glupt å komme med, eventuelt en driver som fungerer. Jeg har nemlig ikke CD-en som fulgte med hovedkortet da det er kjøpt brukt.

Lenke til kommentar

Windows XP finner heller ikke kortet for meg. Har prøvd å legge det til manuelt med XP32 driverene uten hell (både de levert med kortet og nyeste drivere hos Asus). Bruker i stedet et PCI kort. Tror ikke det innebygde LAN kortet er helt god.

 

Mulig BIOS blemme fra Asus?

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

It's alive! Hehe.

 

Fant ut hvorfor jeg ikke klarte å få kontakt med innebygd gigabit nettverk samt hvorfor ikke IDE-enheter ble funnet. Jeg hadde koblet Firewire(IEEE 1394a)-kabelen fra kabinettet i USB inngangen som ligger rett overfor skjermkortet. Kanskje samme feil dere også har?

 

Altså: sjekk at kabinett-til-hovedkort USB/Firewire kabler står i riktig inngang på hovedkortet! :new_woot:

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...