Gå til innhold

2 måneder til kamp


Anbefalte innlegg

Jeg har satset 10.000 kroner på at jeg vinner en boksekamp ute i desember en gang. Problemet er at jeg aldri har trent før i mitt liv. Hvor mye kan jeg legge på meg på to måneder? Er i underkant av 1.90 og veier 71-74 kg, så jeg må bli tyngre. Hvor mye sterkere kan jeg bli? Planlegger å kjøre opptil to styrkeøkter om dagen, og to joggeøkter i uka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har satset 10.000 kroner på at jeg vinner en boksekamp ute i desember en gang. Problemet er at jeg aldri har trent før i mitt liv. Hvor mye kan jeg legge på meg på to måneder? Er i underkant av 1.90 og veier 71-74 kg, så jeg må bli tyngre. Hvor mye sterkere kan jeg bli? Planlegger å kjøre opptil to styrkeøkter om dagen, og to joggeøkter i uka.

 

 

hehe... stupid veddemål, unnskyld meg ass, men er jo det hehe. :p

 

hmm, ang vekta, kjør på med kreatin, da burde du trekke en del vann som gjør at du blir litt yngre.. + 3-4 kg ("vanlig" kreatin, ikke krealkalyn) kreatin hjelper deg også litt når du skal trene, de fleste som bygger kjører kretin shake og/eller en proteinshake.. :p lykke til med veddemålet a.. :p

 

btw, han duden du skal slåss mot, er han godt trent el?

Lenke til kommentar

For all del - ikke tren 2 styrkeøkter om dagen, det blir altfor mye. Hvis jeg var deg hadde jeg satset på et fullkroppsprogram basert på baseøvelser 3, eventuelt 4 ganger i uka. Jogg gjerne litt itillegg for utholdenhetens skyld.

 

Ligg i et kalorioverskudd.

 

Ellers må jeg si, at hvis du ikke kødder, har du gjort et rimelig dumt veddemål.

 

Hvor trent er fyren du skal bokse mot?

 

Edit.

 

Jeg vet ikke om du er klar over dette, but here goes: Når du trener, "river du i stykker" fibrene i musklene dine. Det er først når du "kommer hjem" og lar musklene hvile, at de faktisk vokser (restitusjon) Det er viktig at du supplerer med tilstrekkelig næring. Du forstår sikkert også at hvis du trener styrke to ganger daglig, 7 dager i uka, vil dette resultere i mer problemer en goder.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Du har satset 10.000kr, uten å ha trent før?

Boksing handler vel egentlig aller minst om å være sterk og slå hardt.

 

Hvis det er et gambling-problem du har, så har jeg et råd til deg.

Kanskje du ikke vil høre det, og at du har hørt det mange ganger før, men hvis du vil ta imot et godt råd, les spoileren under.

 

 

Du skal gjette hvilket tall jeg tenker på mellom 1 og 10, så satser vi 5000kr.

Ok?

 

Lenke til kommentar
For all del - ikke tren 2 styrkeøkter om dagen, det blir altfor mye. Hvis jeg var deg hadde jeg satset på et fullkroppsprogram basert på baseøvelser 3, eventuelt 4 ganger i uka. Jogg gjerne litt itillegg for utholdenhetens skyld.

 

Ligg i et kalorioverskudd.

 

Kan du fortelle litt mer om programmet? Jeg har gått til innkjøp av manualer og en matte, så jeg tenkte jeg skulle gjøre sit-ups, push-ups, pull-ups og forskjellige øvelser med manualene. Kanskje svømme lenge to ganger i måneden, er det lurt?

 

Hvordan ligger jeg best i et kalorioverskudd? Nå om dagen spiser jeg en del grovt brød med kjøttpålegg, samt egg. Tenkte jeg skulle kjøre noen kyllingmiddager med rødt kjøtt en gang i uka.

 

Du bør også trene på selve boksingen. Du må lære deg å blokkere slag, dukke unna men også slå hardt. OT: Forøvrig virker det som om at du har et utrolig behov for å hevde deg. Si bare at du ikke har pengene dersom du taper og drit i hele veddemålet.

 

 

Dette har jeg også tenkt til å gjøre. Jeg skal kjøpe to par boksehansker og begynne å sparre mot kamerater.

 

Forøvrig trenger dere ikke å behandle meg som om jeg er en idiot. Jeg vet godt at jeg er en solid underdog i dette veddemålet, men jeg gjør det for utfordringen og spenningens skyld, samt at jeg får vite hvordan det er å ha en livsstil som er den rake motsetningen av hva jeg har kjørt ellers i livet.

Lenke til kommentar
Jeg har gått til innkjøp av manualer og en matte, så jeg tenkte jeg skulle gjøre sit-ups, push-ups, pull-ups og forskjellige øvelser med manualene. Kanskje svømme lenge to ganger i måneden, er det lurt?

Ville heller begynt på studio. Der får du veiledning og bedre utstyr.

 

Tren mye slagteknikk. Tren mye på rette slag, oppsøk helst noen som kan det

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...