Gå til innhold

256RAM - kjører på 128

caza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Shuttle AV61 HK. Står i manual at det kan kjøre på 256MB single/double sided, buffered/unbuffered osv.

Finnes det noen innstillinger i Bios som kan være feil ?

Svar ønskes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd det meste. Byttet plass.Prøvd alene. så jeg lurer på om det fins en innstilling i bios. Det er en Twinmos SDRAM PC133 256MB

Skrevet

Du kan eventuelt Flash'e BIOS'en, jeg har aldri vert borti ditt problem.

Men det kan eventuelt vere RAM'en som er gaaen. Har du akurat kjopt den, eventuelt saa kan du prove RAM'en paa en annen datamaskin som stotter PC133

Frankie

Singapore

Skrevet

Nye Twinmos brikker har en tedens til å ha 256 Mbit moduler på 128MByte brikkene sine. (4 + 256Mbit = 1024 Mbit / 8 = 128 MByte). Hovedkortet kan være at ikke støtter 256 Mbit moduler på minne brikkene. Du kan finne ut om RAM brikka har 256 Mbit moduler med å se fysisk på brikka etter 4 svarte klumper eller IC'er. Få brikka byttet visst du ikke får vist 128 MB etter en eventuell BIOS oppdaterting

Skrevet

Har testa den i annen maskin. Brikken er OK. Men tilbake til mitt spørsmål.Er det noen som vet om noen innstilling i Bios som kan endre dette. Er det mulig at den bruker 256MB selv om det står at den kjører på 128MB ? :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...