Gå til innhold

SDHC-kort på Panasonic FZ-serie


Anbefalte innlegg

Er det noen av dere med Panasonic-kamera i FZ-serien som vet om de støtter SDHC-kort? Selv har jeg FZ30, og ble litt usikker på om de la inn støtte for dette (eller om det var en påtenkt standard) i 2005 da det var nytt. Har ikke funnet noe opplysninger selv ennå.

Skal man ha mer enn 2 GB er det så vidt jeg kan se SDHC-standard på dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å ha lest at FZ30 kun støtter opp til 2GB.

 

På FZ50 kan man bruke SDHC.

 

Vet ikke hvor stødig du er i fransk, men:

 

"Comme pour le FZ30, les cartes SD de 4 Go sont INCOMPATIBLES.

Le SDHC (Secure Digital High Capacity) est une nouvelle norme (2006) dont le format est différent des cartes SD standards."

 

I korte trekk står det at kort på 4GB er ikke kompatible med FZ30, og den nye SDHC-standarden fra 2006 ikke er samme format som SD-standard.

 

http://www.nemodus.com/fz50/le_fz50/le_fz50.php

 

-Ape-

Lenke til kommentar

Hadde mistanke om det. Men skitt au, det er bare å fylle veska med flere 2 GB'er det. Jeg har jo selv argumentert for å heller kjøre med flere små enn få store grunnet større fallhøyde ved kortfeil, men tenkte mest på muligheten for ett litt større ved tilfeller som krever mksimal kvalitet på opptakene, eller behov for en del video når videokameraet ligger igjen hjemme.

Man kan ikke få alt, og FZ30 er ellers fortsatt en super turvenn, så det får så være at de ikke tenkte lenger frem i tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...