Gå til innhold

Holder på å hjelpe en kar, men står fast!


Anbefalte innlegg

Han har oppegående pc (1gig Athlon/plenty harddisk plass/nok ram osv) , os er winme, progg er Studio DV 7.0 med alle oppdateringer.

 

Problemet 1 er: vi capturer film, sekvenser på 1-2 minutter, etter 1 eller 2 sekvenser "fryser" maskinen.

 

Problem 2 er: i edit mode, spiller vi gjennom en sekvens eller to, i film avspillingen får vi da små forstyrrelser (små røde/gule/blå firkanter) som flasher litt innimellom. Dette blir det også på den endelige filmen.

 

Jeg har oppdatert alt av via driver/geforce driver/ directx osv. Kortet deler IKKE irq med noe annet.

 

Som du sikkert skjønner står vi "litt" fast! Men jeg stoler på at en av dere guruer har peiling.

 

Please help!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste du kan gjøre, tror jeg, blir å oppgradere operativsystemet.

 

Windows ME går for å være det mest ustabile og "bug-fylte" OSet som er å få tak i. Jeg husker på folkehøyskolen jeg gikk på i fjor. Vi hadde fire pentium 75, og internett gikk forferdelig treigt, så vi kjøpte fire nye pentium III 750 mhz med Windows ME.

 

De fire maskinene fusket fra og med dag 1. Det endte med at vi holdt oss til de gamle maskinene, unntatt spilling, som gikk veldig bra på de nye.

 

Dersom du oppgraderer til Windows XP, vil du få noe redusert ytelse i forhold til Windows 2000, men til gjengjeld er det innebygd "kamera-detektor" i OSet. Det er bare å plugge i, så finner Windows kameraet, og du kan faktisk sette i gang å redigere. (Slik opplevde i alle fall jeg det, jeg sleit og strevde med alt av oppdateringer, patcher og drivere til Windows 98 og ME. Til slutt fikk jeg heldigvis prøvd Win XP)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar

>Jeg har oppdatert alt av via driver/geforce driver/ >directx osv. Kortet deler IKKE irq med noe annet.

 

- Prøv med å cleare cmos'en på maskine.

- snu om på minnebrikkene.

får du problemer andre steder?

- Har du 2 agp slotter? eller flere pci kort?

ommøbler på hvor skjermkortet skal stå.

Det samme bør du prøve ved evnetuelle PCI slot'er.

Har vært borti at enkelte pci / agp kombinasjoner ikke alltid er like heldige og kan gi meget rare problemstillinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...