The Stig Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Hei, det går framover med serveren min, og har nå kommet meg så langt at jeg vil prøve meg litt på apache. Her har jeg heldigvis litt erfaring, dog fra apache på windows. Alt er korrekt satt opp i apache, og serveren fungerer utmerket - forutsatt at jeg legger filene direkte på serveren. Men jeg er interessert i å kunne dele webrooten fra serveren, slik at jeg kan legge html-dokumenter rett på serveren fra XP-maskinen min. Problemet er at webroot (var/www) eies av root, og jeg får ikke tilgang til å endre dette. Jeg får delt mappen, men får ikke skrivetilgang. Ergo lurer jeg på om dette kan løses, eller om det finnes noen fullgode alternativer? Edit: Ser at problemet er litt mer omfattende en jeg trodde, jeg har ikke skrivetilgang fra serveren heller. Jeg får altså ikke lagt noen dokumenter inn på roten av webserveren, hvorfor i all verden er det slik? Har fulgt en punkt-til-punkt veiledning, kan ikke se jeg har gjort noe feil. Endret 14. oktober 2007 av Stikko
AlecTBM Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 sudo chown -R brukernavnetditt:brukernavnetditt /var/www/ Det skulle løse problemet
The Stig Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Skrevet 14. oktober 2007 Yes, det gjorde susen - takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå