Gå til innhold

Denne PC-en som mediapc med vista?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Fikk en ny PC idag, gammal å brukt, som jeg fant ut at ikke lage lyd i det hele tatt. Jeg lurte derfor på om jeg skulle kjøpe Vista eller XP på den. Lurer også på om den er grei nok som meidaPC, å i den forstand, musikk og film.

 

Specs er 2,0 GHz Celeron

768MB RAM

Et midrange AGPskjermkort jeg ikke husker hva heter.

 

I tillegg er det en Pacard Bell maskin, som egentlig er nokså irrelevant.

 

Er bare litt usikker, så jeg spør for sikkerhets skyld.

 

På forhånd takk,

 

Mvh Penrin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får neppe kjørt HD tilfredsstillende med den uten å slenge på feks en HD 2400, men ellers ser det OK ut. Selv ville nok prøvd å kjøre linux der med midre du er nødt til å bruke programvare som bare funker på win. Linux kan være vanskelig, men det koster ingenting å prøve :)

 

Hvis Linux er utelukka ville jeg tatt XP, eller kanskje til og med en nedstrippa variant av Win2000. gjør det enkelt du :) Vista ser jeg ikke helt poenget med. Det har riktig nok et mediacenter, men det finnes mange gratis mediasentere også. Hva med feks MediaPortal?

Lenke til kommentar

HD2400 ja.. Kunne vært morro å testa HD serien til ATI faktisk..Vil ha Vista fordi looken i XP er heilt på trynet, og som du sa mediacenteren. Linux tror jeg ikke jeg vil kjøre på den, men hvem vet? Får sjanse på XP da, da det allerede er på den:) Skal ta en titt på HD 2400 også.

 

Edit:

 

HD 2400 funker dårlig, da den trenger ekstra strøm, og jeg ikke har flere ledige igjen. Da får jeg klare meg uten HD da..

Endret av Penrin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...