Gå til innhold

skal kjøpe nytt hk, ram, cpu, hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt hovedkort, ny ram/minne og en ny cpu. har tenkt en del på intel dual-core/quad-core. men har hatt AMD 939 sokkel før, og har ikke noe spess peiling på minne og hovedkort til Inten 775.

 

Skal bruke PC-en til spill som bf2, og Age of Conan når det kommer ut, er det noen som har forslag på disse produktene? (bruk gjerne komplett.no eller hw.no linker, eller bare navn)

 

om jeg skal ha 2 eller 4 gb ram vet jeg ikke, håper noen kan hjelpe meg på dette

 

vet ikke helt hvor mye som bør brukes, men tenkte rundt 4000 kr.

 

Hilsen

Sverre1990

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kan anbefale deg disse produktene, de gjør det de er best til :)

 

Asus P5N-E SLI 811,-

Intel C2D 6750 1355,-

Cruical Balistix 2GB 749,-

 

SUM = 2915,-

 

Så kan du spare 1000 kr og sitte på topp PC

 

Hvis du vil kan du også bytte ut prossesoren med Q6600 (1895,-) så har du en firekjerners prossesor, da blir summen 3455,-

 

anbefaler deg 2GB framfor 4GB, men dersom du bestemmer deg for 4GB så må du ha XP/Vista 64 bits for å utnytte alt av det, så hold deg til 32bits og 2GB ram du ;)

Endret av kenz
Lenke til kommentar
Hei, jeg kan anbefale deg disse produktene, de gjør det de er best til :)

 

Asus P5N-E SLI 811,-

Intel C2D 6750 1355,-

Cruical Balistix 2GB 749,-

 

SUM = 2915,-

 

Så kan du spare 1000 kr og sitte på topp PC

 

Hvis du vil kan du også bytte ut prossesoren med Q6600 (1895,-) så har du en firekjerners prossesor, da blir summen 3455,-

 

anbefaler deg 2GB framfor 4GB, men dersom du bestemmer deg for 4GB så må du ha XP/Vista 64 bits for å utnytte alt av det, så hold deg til 32bits og 2GB ram du ;)

 

Hvis du skulle kjøpt pc deler selv da, ville du tatt 4 eller 2 kjerneren da?

den rammen er bra?

 

det er veldig få pci porter da :/

Endret av Sverre1990
Lenke til kommentar

Jeg skal selv kjøpe pc nå når jeg får stipend, det er om 2-3 dager, da skal jeg kjøpe det som er lista opp der + 8800GTS, men jeg går for E6850 istedenfor, den koster rundt 500 mer. Jeg har skal kjøpe neste quadcore som kommer fra intel, rundt januar tidene.

 

Det hovedkortet har jo 2 pci porter, det er mer enn nok spør du meg, et til kanskje lydkort og et til nettverkskort, men hovedkortet har selv begge de to tingene innebygd, så det skal ikke være noe prob. Du har der mulighet til SLI, det betyr at du kan ha 2 skjermkort som kjører sammen og jobber sammen.

 

Minnet er bra ja, mange som sier det er topp, hvis ikke du går for det kan du gå for OCZ minnet, det er også like bra tror jeg.

 

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT 587,-

Lenke til kommentar
Hei, jeg kan anbefale deg disse produktene, de gjør det de er best til :)

 

Asus P5N-E SLI 811,-

Intel C2D 6750 1355,-

Cruical Balistix 2GB 749,-

 

SUM = 2915,-

 

Så kan du spare 1000 kr og sitte på topp PC

 

Hvis du vil kan du også bytte ut prossesoren med Q6600 (1895,-) så har du en firekjerners prossesor, da blir summen 3455,-

 

anbefaler deg 2GB framfor 4GB, men dersom du bestemmer deg for 4GB så må du ha XP/Vista 64 bits for å utnytte alt av det, så hold deg til 32bits og 2GB ram du ;)

Ville byttet til Q6600 ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne artiklen:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...quad-q6600.html

 

Personlig hadde jeg valgt Q6600 :)

Det fungerer fint med Dual. Jeg satser på en E6850 3GHz. Tenkte på en Q6600 først, men per i dag får du vel bedre ytelse med en E6850, i hvert fall om du ikke overklokker(?)

 

Jeg følte at det var litt tidlig å kjøpe Q6600. Når programvare og spill i større utstrekning bruker prosessorer med fire kjerner, vil det være aktuelt med Q6600. Innen du skal bytte igjen vil det være på tide sikkert, men inntil videre er mitt inntrykk at det neppe er vesentlig å satse på Quad fremfor Duo.

 

But whatever floats your boat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...