Gå til innhold

AMD XP2100+ Thoroughbred (B) på Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp heller en litt kraftigere modell, en

xp2400+ ville vært bra!

Mvh,Stian

Det er sett at 2100+ lar seg overklokke nesten like mye som en 2400+ ( til ca 2,4 - 2,5 Ghz).. Det gjør seg bra at 2100+ er såpass mye billigere enn 2400+, er vel drøyt 700 kr i prisforskjell :wink:

Lenke til kommentar

ikke la dere lure, det der er ingen thoroughbred B!

Se på Produsentens varenummer, det er ADUAX2100UMT3C.

M står for 1.75v og det er ingen T-bred b, for den kjører på 1.6v.

 

Produsentens varenummer på en XP2100 thoroughbred B er AXDADUT3C.

 

Hva denne ADUAX2100UMT3C er aner jeg ikke. Har ikke sett dette nevnt noen steder før, er dette noe nytt?

 

Dette må sjekkes.

Lenke til kommentar

Fant dette på overclockers.com:

 

For low-speed (i.e sub-2400+) Athlon XPs, there are two critical indicators in the OPN.  

 

AX1700DMT3C: Voltage

AX1700DMT3C: Maximum temperature

 

 

The following codes mean the following:  

 

Voltage  

 

L: 1.50V

U: 1.60V

K: 1.65V

M: 1.75V

 

 

All Palominos have default voltage of 1.75V, so all Palominos have voltage code of "M." TBredAs have a default range of 1.5-1.65V. TBredBs have a default range of 1.6V-1.65V.  

 

[/b]Maximum Temperature [/b]

 

T: 90C

V: 85C

 

 

All AMD processors with a rating less than 2200+ have a maximum temperature of 90C, so they're all "Ts." Anything above that has a max temp of 85C, so they're all "Vs."  

 

Here's how these codes translate in real life with real chips:

 

2100+

 

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2100DMT3C, that's a Palomino.  

 

TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B.  

 

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."  

 

 

Så ifølge denne guiden så kan ikke produktnummeret til komplett stemme.... :-?

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt rundt om kring. Ingen andre steder har det samme produkt nummeret som komplett har. Det er nok en skriveleif.

I tillegg så er det jo samme produkt nummeret som en palomino, bare at D er byttet ut med U.

 

Det er nok ganske sikkert at komplett sine Thoroughbred XP2100 er B kjerne. Er dere i tvil, ring å spør.

 

De har også tatt inn ganske mange av de, 500+.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge sett etter T-bred XP2100 på norske webshop'er men har enda ikke funnet noen. Jeg tror det er lite sansynlig at komplett er førstemann ute med slike.

 

Synd for deg at du ikke finner noen XP2100 Thoroughbred b da, for det har jeg funnet. Du har ikke leitet godt nok!

Hvorfor er det ikke sannsynelig at komplett er først ute? De er jo den største webshoppen i Norge.

Forresten så er ikke komplett først ute heller, ta en titt på PSdata du, de har XP2100 Thoroughbred b og har hatt den i et par uker.

Lenke til kommentar

Ok. Da har jeg bare ikke lett godt nok. Brukte bare prisguiden å søkte på xp2100, og de produktnummerene som da dukket opp (for 2-3 uker siden) tilsvarte at det kun var palomino cpu'er på webshop'ene.

 

Det om at det ville vært usansynlig at komplett var først ute med t-bred mener jeg fortsatt. Komplett er en stor kjede, men de største kjedene er oftes ikke de som først får inn nye produkter. Dette pleier vanligvis å dukke opp noe tidligere i "mindre" webshop'er som kun lever av tilbud og nyheter.

Lenke til kommentar
Ok. Da har jeg bare ikke lett godt nok. Brukte bare prisguiden å søkte på xp2100, og de produktnummerene som da dukket opp (for 2-3 uker siden) tilsvarte at det kun var palomino cpu'er på webshop'ene.

 

Det om at det ville vært usansynlig at komplett var først ute med t-bred mener jeg fortsatt. Komplett er en stor kjede, men de største kjedene er oftes ikke de som først får inn nye produkter. Dette pleier vanligvis å dukke opp noe tidligere i "mindre" webshop'er som kun lever av tilbud og nyheter.

 

Jeg syns komplett er greie når det gjelder når de får inn et produkt jeg, også syns jeg at de har et ganske stort utvalg av komponenter.

Lenke til kommentar
Uansett volt eller hva dere vil

 

er første bokstaven A så er det en "high end" eller B som dere kaller det

 

Er første bokstaven J så er det en "low end" eller A om du vil

 

 

si hva dere vil men sånn er det

 

Første bokstaven i hva? Såvidt meg bekjent er det siste bokstaven i steppingen som angir om det er T-bred A eller B, og sånt ser du sjeldent oppgitt i webshopene...

Lenke til kommentar
Første bokstaven i hva? Såvidt meg bekjent er det siste bokstaven i steppingen som angir om det er T-bred A eller B, og sånt ser du sjeldent oppgitt i webshopene...

 

ehhhh... Ja og du hører nokk mye annet rart før di store øra dine faller av

(og jeg mente første BOKSTAV i serienummeret. trudde det skulle være klart men neeeeida)

 

Her er utdrag hentet fra overclockers.com

 

Two Kinds of TBredBs

 

There are high-end and low-end TBredBs. They aren't all the same. The high-end ones on average perform several hundred MHz better than the low-end ones.

 

You can identify which type of TBredB it is by looking at code that begins the second line of coding on the processor. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A," that's a high-end TBredB.

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J," that's a low-end TBredB.

 

Here's how these codes translate in real life with real chips:

 

1700+

 

LES ALT HER http://www.overclockers.com/tips00173/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...