Gå til innhold

Dataen slår seg av.

andper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken maskin er det snakk om,og hvilke spesifikasjoner har den? Hvilke programmer kjører? Merker du om maskina er varm, kommer det luft ut fra viftene? Kommer det noen feilmelding av noe slag eller hva skjer når den slår seg av?

Programmene som er i bruk når det skjer er msn, internett og av og til musikkavspillingsprogram. Viften har jeg ikke lagt merke til at slår seg av, denne går hele tiden. Men dataen blir veldig varm rett før den slår seg av. Den bare slår seg av, skjermen blir svart og jeg må slå den på igjen manuelt. Ved å trykke på knappen. Står en intel celeron m i den og 512 ram. Bærbar data av merke pacardbell.

Last ned SIW og sjekk temperaturene. Er en viss sannsynlighet for at det er varmen som fører til at maskina slår seg av. Ser du om det er mye støv i viftene? Er det det transporteres ikke like mye varme ut. Kjøp trykkluft på boks og spray inn i viftene, du bør muligens bruke en tannpirker etc for å holde fast selve vifta mens du blåser. Lykke til.

Sjekk også prosessene som går ved oppgavebehandling - ctrl-alt-delete. Hvordan er CPU-bruken?

Endret av zonko
Last ned SIW og sjekk temperaturene. Er en viss sannsynlighet for at det er varmen som fører til at maskina slår seg av. Ser du om det er mye støv i viftene? Er det det transporteres ikke like mye varme ut. Kjøp trykkluft på boks og spray inn i viftene, du bør muligens bruke en tannpirker etc for å holde fast selve vifta mens du blåser. Lykke til.Sjekk også prosessene som går ved oppgavebehandling - ctrl-alt-delete. Hvordan er CPU-bruken?
Har tenkt på at det kan være varmen. Men dataen kan være på i flere timer før dette skjer, skulle tro det skjedde fortere om det var dårlig kjøling? Var en som sa til meg at når en av gummiknottene i hjørnene på bærbare dataer faller av får den ikke lufting under og blir for varm og slår seg av. Er dette noe kjent fenomen eller mer opdiktet?:pEller den kan stå på fra en halvtime til flere timer før det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...