Gå til innhold

Nikon D2X (/s) vs Nikon D300

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange selgernå D2X kamera for å finansiere D3. HVa sier dere om det. Vil man få mer for pengene å kjøpe pent brukt D2X i stedet for D300?

Noen som har tanker rundt dette? Hvordan er støyegenskapene mot hverandre? Er D300 bedre der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi må vente å se på tester av produksjonsmodell av D300. D2Xs benytter CMOS sensor som D300, men vil anta at siden D2X(s) ble lansert har man kommet noe videre når det gjelder støyegenskaper.

Endret av El chico
Skrevet

Det er ingen som har større forutsetninger for å kunne svare deg på dette enn deg, Olsen, i alle fall når det gjelder støyegenskaper. Hvorfor finner du ikke noen samples fra begge kameraene på ekvilante ISO-innstillinger og sjekker selv? Det sier seg jo ellers selv at man heller vil banke inn en spiker med et D2X enn et D300.

Skrevet
Det er ingen som har større forutsetninger for å kunne svare deg på dette enn deg, Olsen, i alle fall når det gjelder støyegenskaper. Hvorfor finner du ikke noen samples fra begge kameraene på ekvilante ISO-innstillinger og sjekker selv? Det sier seg jo ellers selv at man heller vil banke inn en spiker med et D2X enn et D300.

Nå tenkte jeg om noen har lest artikler hvor dette er diskutert...

Trenger ikke være så kjepphøy... Mange her som prater om ting de ikke har holdt selv..

Skrevet (endret)

Pass på at du ikke "legger til" litt ekstra mening i det jeg skriver nå.

Hvis du ikke finner en artikkel ved et kjapt google-søk, så kan jeg ikke se at det skulle dukke magisk opp noen linker til flere fra dette forumet. Det er dpreview, bythom.com og ikke minst Google som bør være de første du spør, ikke å lage en tråd på et forum.

Merkelig nok vil du oppleve at svarene blir mye bedre om du lager spørsmålene litt fyldigere også. F.eks. med eksempelbilder eller en liste over pros/cons som vil være avgjørende for akkurat deg (ja, det kommer helt klart fram at du legger vekt på støyegenskaper).

Endret av egeulf
Skrevet

Jeg ser ingen annen grunn til å velge D2x fremfor D300 enn robusthet. D2x er et proffkamera, D300.. vel ikke helt.

Spesielt på dette med støyegenskaper tror jeg vi har kommet et stykke siden D2x, som retrospektivt tross alt har fått litt blandede kritikker for sin bildekvalitet/støy.

Skrevet

Dette spørsmålet svirrer litt i hodet på meg og for tiden. Jeg kan kjøpe en brukt (men strøken) D2X til

13500kr. Prøver å veie det opp mot D300, men er veldig usikker. 13500kr er en bra pris for D2X synes jeg, men

så er det jo noen år siden det ble lansert og da.

Kan legge til at jeg er vant med D2 husene og liker dem veldig godt.

Noen tanker om dette fra dere?

Skrevet
Dette spørsmålet svirrer litt i hodet på meg og for tiden. Jeg kan kjøpe en brukt (men strøken) D2X til

13500kr. Prøver å veie det opp mot D300, men er veldig usikker. 13500kr er en bra pris for D2X synes jeg, men

så er det jo noen år siden det ble lansert og da.

Kan legge til at jeg er vant med D2 husene og liker dem veldig godt.

Noen tanker om dette fra dere?

Min plan var å kjøpe en d2x(s) bruk når D3 var kommet på markedet. Men det var før jeg så spec på D300.

Jeg tror D300 med vertikalgrep er et bedre kjøp. 8 fps (uten crop) og bedre spec på nesten alt unntatt selve huset.

Håkon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...