solskogen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Prøvde TF2 i dag tidlig, og oppdaget at maskinen overhodet ikke tålte Team Fortress 2. Det var ikke før jeg skrudde *alt* til minimum før det gikk sånn passe greit, men langt fra perfekt. Og med alt, mener jeg alt. Oppløsningen var så lav at det å lese tekst var ubrukelig. Dette virker kansje ikke veldig rart om man har en maskin fra tidlig 90-tall, men det er altså ikke mitt tilfelle. Min maskin har følgende specs: AMD X2 6000+ (3.0Ghz) - 4GB minne (3,5GB strengt tatt, siden jeg kjører 32bit Vista) - Nvidia Geforce 8600GTS(vifteløst). Hovedkortet er ASUS M2N32-SLI Deluxe. Selv om bechmark til Vista ikke er spesielt god så gir den i det minste en pekepinn, og der scorer jeg 5,3 på 3d som også er det jeg scorer lavest på. Jeg *mistenker* at 350W strømforsyningen min er det som er årsaken, *men* da skulle det vel helst være slik at maskinen ikke startet hvis det ikke var nok? (I tillegg til det over har maskinen en disk, og en dvd-rom. Noe som strengt tatt skal bety at 350W er mer enn nok.) Kan det være kjøling? Altså at skjermkortet ikke yter nok fordi det er for varmt? (Om denne er postet i feil forum, så beklager jeg på det sterkeste.)
SPiLL Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Kjøp ny PSU (500 watt eller mere) Er ikke sikker på hvor mye watt 8600 kort trenger, men greit å ha litt å gå på. Går det bra med andre spill? Oppdater drivere for lyd/hk/skjermkort og oppdater bios. Endret 11. oktober 2007 av VistaGames
solskogen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Kjøp ny PSU (500 watt eller mere)Er ikke sikker på hvor mye watt 8600 kort trenger, men greit å ha litt å gå på. Går det bra med andre spill? Oppdater drivere for lyd/hk/skjermkort og oppdater bios. Nå er kabinettet mitt laget slik at det er opp i mot umulig å bytte det ut, så da blir det i såfall nytt kabinett i samme slengen. Jeg glemte selvsagt å nevne at jeg har siste BIOS og siste drivere av både lydkort, hk og skjermkort. Men er ikke >500W egentlig å skyte gullfisk med kanon med så lite utstyr som jeg har i mitt leketøy? Spill som feks C&C3 går vesentlig bedre enn det mitt gamle 7600GT-skjermkort klarte. Endret 11. oktober 2007 av solskogen
C2D Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) jeg har et nokså kraftig system da men q6600 @ 2,4 Ghz ATI 2900XT 512mb 2 Gb ram p35-chipset og jeg kjører selfølgelig alt på absolutt det høyeste som går an til og jeg har bare 600w PSU egentlig litt fot lite... burde ha hatt en 700/750w etter min mening så det er ikke sikkert at det er PSU`en det er snakk om Endret 11. oktober 2007 av C2D
solskogen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 jeg har et nokså kraftig system da men q6600 @ 2,4 Ghz ATI 2900XT 512mb 2 Gb ram p35-chipset og jeg kjører selfølgelig alt på absolutt det høyeste som går an til og jeg har bare 600w PSU egentlig litt fot lite... burde ha hatt en 700/750w etter min mening så det er ikke sikkert at det er PSU`en det er snakk om Men har det noe med performance å gjøre? Og hva får deg til å tro at du trenger mer enn 600W? (jeg spør ikke for å være frekk, men jeg skjønner ikke at det kan ha noe med performance å gjøre.
C2D Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Det står anbefalt at du bør ha en 400w PSU om du skal ha ett 8600 gts i ditt system så når jeg tenker meg om så...hehe Endret 11. oktober 2007 av C2D
TheScorp Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Tar jeg ikke helt feil, så suger det kortet rundt 2-250Watt ut av strømforsyningen din ved load. Det overlater jo ikke alt for mye til andre ting.
C2D Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 (endret) vist du ikke har tilstrekkelig nok me strøm kan ikke skjermkortet yte 100% men kanskje bare 60% og det kan være forårsaket av forlitenPSU. Hør på "thescorp" 500w gjør nok susen tenker jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327671 dette er en nokså god PSU.. anbefales Endret 11. oktober 2007 av C2D
solskogen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Nytt kabinett altså. Takk for råd og tips
solskogen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 (endret) En oppgradering av driver til en betaversjon gjorde susen. Samtidig som jeg slo av noe nvidia stæsj i bios (som jeg strengt tatt ikke aner hva er) Nå flyter spillet som fot i hose. Endret 11. oktober 2007 av solskogen
QBab Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Når grafikkortet ikke får nok strøm, justerer det seg automatisk ned på et mye lavere nivå så PC-en din ikke skal ta skade. Kan godt hende at det er det som er problemet ja.
helchi Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 JEg har også problem med performance, Det lagger noe Så jævlig, men jeg har 5 i ping på norske servere. Første gang jeg startet spillet kom det opp at min video driver var utdatert. Lastet da ned noe nyere fra nvidia HAr en 1,00 gb ram. Er det for lite ? På forhånd takk for hjelpen JEg har også problem med performance, Det lagger noe Så jævlig, men jeg har 5 i ping på norske servere.Første gang jeg startet spillet kom det opp at min video driver var utdatert. Lastet da ned noe nyere fra nvidia HAr en 1,00 gb ram. Er det for lite ? På forhånd takk for hjelpen Har forresten også cs som funker helt fint uten lagg, og der har jeg mye høyere ping
Coaxmetal Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Har sjæl radeon 9800 pro, ikke det beste nå er klar over det. Men det morsomme er at etter at jeg installerte nye drivere får jeg voldsomme lagspikes (ikke nettet, pingen er bra), noe jeg ikke hadde med gamle drivere. Mistenker at ati med vilje har implementert dette for å selge nye grafikkort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå