kaken Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Såvidt jeg vet er det muligheter for å koble xboxen til PC-en ved hjelp av bare en router og kabler til begge. Min xbox er itilfellet også moddet, så burde jo gå bra. Jeg prøver å koble meg opp mot 192.168.0.200, og prøvde også å gi xboxen en egen ip jeg koblet meg opp mot. På begge får jeg: [R] Connecting to 192.168.1.200 -> IP=192.168.1.200 PORT=21[R] Connected to 192.168.1.200 [R] Connection failed (Connection lost) med FlashFXP og SmartFTP. Hva gjør jeg feil? Har prøvd å logge på med xbox/xbox også, fungerer heller ikke. Når jeg tar media connection test så står det PC Selected: FAILED. Xboxen fungerer på internett med nettverket jeg har satt opp, men nekter å koble seg opp mot PC-en. PC-en er også i arbeidsgruppen "MSHOME".
Asmodeus Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Såvidt jeg vet er det muligheter for å koble xboxen til PC-en ved hjelp av bare en router og kabler til begge. Min xbox er itilfellet også moddet, så burde jo gå bra. Jeg prøver å koble meg opp mot 192.168.0.200, og prøvde også å gi xboxen en egen ip jeg koblet meg opp mot. På begge får jeg: med FlashFXP og SmartFTP. Hva gjør jeg feil? Har prøvd å logge på med xbox/xbox også, fungerer heller ikke. Når jeg tar media connection test så står det PC Selected: FAILED. Xboxen fungerer på internett med nettverket jeg har satt opp, men nekter å koble seg opp mot PC-en. PC-en er også i arbeidsgruppen "MSHOME". Hva slags dashbord bruker du på Xboxen. Har noe å si både med tanke på om du har en FTP server kjørende på det tidspunktet du forsøker å koble deg til (regner med du har det da), men også med tanke på hvor du evt kan lese av IP-adressen til Xboxen. Hvis Xboxen fungerer på nettet skal du kunne lese av korrekt IP-adresse i de fleste kjente Dashboards, men hvor det leses av er avhengig av hvilket dashbord du har. Jeg har forstått det som at det her er snakk om en gammel xbox og ikke xbox360 i og med at du bruker FTP og at du skriver: "Min xbox er itilfellet også moddet, så burde jo gå bra. " I og med at modding er irrelevant i forhold til hvordan networking til/fra en Xbox360 fungerer, men ikke irrelevant på en Xbox1. Så skrik ut hvis det er slik at det faktisk ER en Xbox360 det her er snakk om. Endret 9. oktober 2007 av Asmodeus
kaken Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Skrevet 9. oktober 2007 Beklager at jeg ikke nevnte det, det er en xbox360.
Asmodeus Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Da er du, som amerikanerne sier, "Up shit creek without a paddle in a barbed-wire canoe" Det du prøver å gjøre (FTP til en XBox360) er rett og slett ikke mulig og vil ikke bli det før noen har klart å modifisere en Xbox360 til å kjøre unsigned code. For at du skal kunne koble til med en FTP klient må det kjøre en FTP server i andre enden. Og Xbox360 har ikke noen FTP server. Dersom det du egentlig ønsker er å få tilgang til filene på harddisken, altså mulighet til å overføre data mellom PC-en din og Xbox360 harddisken så vil jeg anbefale et av produktene som er blitt laget som gjør dette mulig. f.eks. dette. som er et ganske rimelig produkt. Det finnes andre produkter som har samme funksjonalitet men som kanskje også gjør andre ting i tillegg. Personlig bruker jeg en Xeno Top Gear fordi den i tillegg gjør det mulig å flashe DVD-spilleren uten å åpne konsollet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå