Gå til innhold

For siste gang: 226BW eller CW? Bedre med LG?


¤vekst¤

Anbefalte innlegg

Hørt masse crap om alle skjermer som blir snakket om på dette forumet, så det er umulig å bestemme seg for hva man skal kjøpe. En bra spill-skjerm som også fungerer godt til bildebehandling og film. Jeg hørte at denne skjermen sleit med FPS-spilling? Det "lagget" i raske bevegelser i spillet. Kan dette stemme? http://www.trustedreviews.com/displays/rev...21in-Monitor/p1

 

Den er selvfølgelig litt dyrere, og er også mindre, men bedre. Trenger folk som har erfaringer med 226CW og kan garantere at dette er en god nok skjerm til spill og bilder.

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan anbefale LG L226WTQ-WF eller SF på det varmeste :thumbup: . Ingen døde pixler, kanon kontrast, og absolutt fin i fps spel. Har brukt skjermen til Bioshock, half-life DM, cs, bf2, og alle har fungert supert. Også genialt å sjå film på 22 tommer, fine farger og fin kontrast.

 

2500kr ca, absolutt verd det!

 

Fearhan

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemstilling som det du har nå. Ble nesten gal til slutt. :)

 

Jeg har skrevet om mine erfaringer i dine tidligere tråder så jeg skal ikke gjenta meg noe særlig. Men jeg trodde jeg "sikret" meg når jeg gikk for en 226CW, men ble altså ikke fornøyd. Men mange andre på forumet her anbefaler jo denne skjermen. (Kan ikke fatte dette men.. Kanskje jeg rett og slett var uheldig med skjermen min? Eller at jeg er mer kravstor? Eller kanskje eierene av denne skjermen nekter å være ærlige med seg selv ;) )

 

Med LG`en så vet man i alle fall hva man får, og trenger ikke å miste nattesøvnen over paneltullet. Jeg har spilt mye på denne skjermen uten problemer (har ikke lagt inn bf2 ennå).

 

Kan sammenligne CW mot LG: CW er kanskje stiligst med en ramme i sort pianolakk. Men LG er også fin, mer minimalistisk og stilren. Det er fargegjengivelsen som er den (for meg) største forskjellen på disse skjermene. De fleste bildene fikk "rare" farger og dårlig kontrast på CW, mens bildene ble helt fine (selv uten kalibrering) på LG`n. Men LG`n er kanskje litt mer kravstor på den vertikale innsynsvinkelen, slik at man ikke skal flytte mye på hodet før man ser forskjell på fargene oppe og nede. Men det er ikke kjempstor forskjell på skjermene her. Det var noskå lite lightbleed på dem begge, men synes det var best på LG`n. Hvitfargen var kanskje hakket bedre på CW.

 

Dette er i alle fall mine erfaringer med disse to skjermene! :)

Endret av dup
Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemstilling som det du har nå. Ble nesten gal til slutt. :)

 

Jeg har skrevet om mine erfaringer i dine tidligere tråder så jeg skal ikke gjenta meg noe særlig. Men jeg trodde jeg "sikret" meg når jeg gikk for en 226CW, men ble altså ikke fornøyd. Men mange andre på forumet her anbefaler jo denne skjermen. (Kan ikke fatte dette men.. Kanskje jeg rett og slett var uheldig med skjermen min? Eller at jeg er mer kravstor? Eller kanskje eierene av denne skjermen nekter å være ærlige med seg selv ;) )

 

Med LG`en så vet man i alle fall hva man får, og trenger ikke å miste nattesøvnen over paneltullet. Jeg har spilt mye på denne skjermen uten problemer (har ikke lagt inn bf2 ennå).

 

Kan sammenligne CW mot LG: CW er kanskje stiligst med en ramme i sort pianolakk. Men LG er også fin, mer minimalistisk og stilren. Det er fargegjengivelsen som er den (for meg) største forskjellen på disse skjermene. De fleste bildene fikk "rare" farger og dårlig kontrast på CW, mens bildene ble helt fine (selv uten kalibrering) på LG`n. Men LG`n er kanskje litt mer kravstor på den vertikale innsynsvinkelen, slik at man ikke skal flytte mye på hodet før man ser forskjell på fargene oppe og nede. Men det er ikke kjempstor forskjell på skjermene her. Det var noskå lite lightbleed på dem begge, men synes det var best på LG`n. Hvitfargen var kanskje hakket bedre på CW.

 

Dette er i alle fall mine erfaringer med disse to skjermene! :)

 

Takk for flott svar, men dette avgjør dessverre ikke for meg. Det finnes kanskje ingen "perfekt" spillskjerm/fotoskjerm der ute?

Lenke til kommentar

Ikke i disse LCD tider tror jeg! ;)

 

Hvis du er perfeksjonist på både spill og foto så får du gå for en vanlig crt skjerm! :)

 

Men jeg gikk fra en god (i sin tid) Dell crt til en lcd skjerm, og kan ikke si jeg angrer i det hele tatt! Hvis det ikke er _så_ nøye med foto, men viktig med spillskjerm, så kommer du nok til å bli fornøyd uansett om du velger en CW/BW eller LG-skjermen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...