Snerk Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Hvordan får man all lyd fra PS3en til et headset? Har testet å koble til et usb headset men lyden fra spillene går fremdeles til tv'en. Hva med et bluetooth headset, fungerer det på det? Om man kunne tilkoble et headset til toslink lyd-utgangen så skulle det vell kunne fungere, men er det overhode mulig? Har ikke mulighet for tilkobling av headset til tv'en så det må være via PS3en. Takker for svar, og setter pris på eventuelle linker til headset der dette er mulig.
Fritz0r Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) For og få spill lyd på HS via PS3 tror jeg du må koble via utgangen bak for USB og BT headset vil kun formiddle ingame chat. Tror du må fikse overgang fra PS3utgangen (komposite kabel saken) fra stereophono til minijack, så koble på headset. **Edit: om det ikke er noen instilling i Options -> lyd instillinger. Endret 8. oktober 2007 av Fritz0r
prebenl Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Selv bruker jeg optisk utgang til forsterker, hvor jeg har mulighet til å koble til headset. Skal du ha det rett fra maskinen må du enten ha en phono-minijack eller optisk-minijack konverter. Tror ikke det er noen annen fornuftig måte å gjøre det på.
Fritz0r Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Dette er vel faktisk en av de få "negative" tingene med PS3 så vidt jeg vet...
prebenl Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Dette er vel faktisk en av de få "negative" tingene med PS3 så vidt jeg vet... 9660738[/snapback] Er det ikke samme opplegget på alle konsoller?
Fritz0r Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) jo, såvidt jeg vet, men de burde egentlig hatt en løsning for dette på PS3, feks en egen minjack utgang, merket feks "Gamesound" og en med microfon icon feks for og indikere chat kommunikasjon... Eller en instilling i lydinstillinger. Endret 8. oktober 2007 av Fritz0r
prebenl Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Mikrofon er vel støttet over både USB og Bluetooth. Headset-utgang er jo noe man finner på de aller fleste TVer og omtrent samtlige forsterkere. Så det var vel for dem en logisk ting å kutte ned på, selv om det selvsagt hadde vært fint. Endret 8. oktober 2007 av Geofrank
Snerk Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Skrevet 8. oktober 2007 Ville det funket om jeg koblet til et slikt lydkort: ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304754&view=detailed ) til PS3en via USB for strøm. Også koblet til SPDIF via toslink fra PS3en til lydkortet. Og deretter bare koble til et headset via minijack til lydkortet. Noen som har testet et slikt oppsett og det fungerer?
Fritz0r Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) teoretiskt sett så skal det funke bra det, forutsett at du ikke trenger drivere på PS3OSet til den. Du kan jo kjøpe den, funker det ikke har du retur rett :-) Endret 8. oktober 2007 av Fritz0r
prebenl Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Er jo en unødvendig boks. Du trenger jo bare optisk-til-minijack-konverter, så kan du koble headsetet direkte til. Eller hur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå