Gå til innhold

Fujitsu Siemens Xa2528, erfaringer


krbalto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har den ikke, men jeg har også siklet ganske masse på den siden jeg oppdaget den i forrige uke. Er enig med deg i at det er ganske mye for pengene, koster f.eks. det samme som Acer Aspire 7520g med mye av de samme specsene, men FS har både raskere prosessor (tl60 vs tl56) og bedre grafikk-kort (M8600 vs M8400). I tillegg ligger den noen tusenlapper lavere på computercity enn på de fleste andre nettbutikkene, så det spørs om dette bare er et midlertidig tilbud og prisen snart vil gå opp igjen? Er i hvert fall også rimelig nysgjerrig på evt erfaringer med denne...

Lenke til kommentar

Godt å høre at du er fornøyd med FS, jeg har nemlig bare hatt Toshiba, Dell og Tundra tidligere. Har også kikket på HP9575, og syntes det var et overlegent tilbud. Helt til jeg oppdaget XA2528.

 

Tror nok XA2528 er det beste du får av bærbart under 10 000 kroner akkurat nå, i hvert fall hvis du vil ha 17 tommer. Så jeg venter spent på mer info fra deg så snart du har fått den i hus!

Lenke til kommentar

Hentet den tidligere i dag, har bare rukket å få den i gang, den nødvendige "førstegangsinstallasjonen".

Og surfet litt på nettet, og hørt på par musikklåter. Trådløse nettverkskortet virker uten noen problemer.

Har jobb i helga, men skal alikevel prøve å komme med noen flere erfaringer i løpet av helga.

 

Den ser ihvertfall bra ut.

Med par helblanke "kromlister" som du kan speile deg i, er bedre enn speilet på badet.. :D

Kanskje Litt mere viftestøy en det jeg trodde den skulle ha, men det må man kanskje forvente av en 17" "desktoperstatter" med dedikert grafikk, 2 harddisker etc..?

Space-tasten var litt lavt nede i "terrenget", når jeg skriver så bommer jeg av og til på den.

Men sikkert en tilvennings-greie?

Ellers virket tastaturet bra, kanskje litt "hard". litt uvant med fullt tastatur på bærbare, må av og til lete etter tastene siden jeg er vant med 12-15" bærbare..

 

Skal se om jeg får prøvd noe spill i morgen kveld.

 

Vil dere anbefale å installere Vista på nytt for å bli kvitt unødvendig "bagasje"?

Vil jeg merke at PC-en blir raskere hvis jeg gjør det?

 

Mvh

Lenke til kommentar

Hva ligger i "mye viftestøy", dvs. går vifta hele tiden, er den høy når den går etc? Har du prøvd "stille-knappen" (som skal redusere viftestøyen ved å redusere ytelsen på PC-en) - gjør dette at PC-en faktisk blir stille?

 

I forhold til å reinstallere Vista, så har jeg ingen erfaringer å bygge på selv, men jeg har lest på mange andre fora at dette kan gjøre underverker. Spørs hvor mye tull Fujitsu Siemens har pakket med PC-en.

Lenke til kommentar

Vurderer å "angre kjøpet" , synes det er litt for mye viftesus på denne,

kan være det er jeg som er kresen, men uansett.. hadde ventet meg endel mindre viftesus...

Ellers ser det ut som bra pc,

+++: bra skjerm, ok cpu-ytelse, 2harddisker, 2gb ram, enkel veske fulgte med,

enkel fjernkontroll. MOHA så ut til å virke bra på medium og 13** x 7** oppløsning. Blir nesten ikke varm i det hele tatt på oversiden.

 

--- : For mye viftesus, ingen merkbar endring ved "nedklokking". (skjønner ikke hvorfor den vifta skal gå på så høyt turtall siden det virker som at varme absolutt ikke er noe problem ved moderat belastning)

Far cry funker ikke bra selv med laveste inst,

 

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...