Gå til innhold

6280: "Sim-kort ikke satt inn" ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor står det det når sim-kortet ER satt inn? Jeg har prøvd å ta det ut hundre ganger sikkert, og.. Ja.. Ingenting fungerer! Nå kan jeg ikke ta i mot eller sende noe som helst! Og dama mi fortviler.. Hun hører jeg ikke noe fra meg! :p Noen tips her?

 

Symptomene har bare eskalert. Denne feilen kom inneimellom tidligere, men nå er det altså konstant og mobilen er ubrukelig! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor står det det når sim-kortet ER satt inn? Jeg har prøvd å ta det ut hundre ganger sikkert, og.. Ja.. Ingenting fungerer! Nå kan jeg ikke ta i mot eller sende noe som helst! Og dama mi fortviler.. Hun hører jeg ikke noe fra meg! :p Noen tips her?

 

Symptomene har bare eskalert. Denne feilen kom inneimellom tidligere, men nå er det altså konstant og mobilen er ubrukelig! :(

9658897[/snapback]

 

Software eller hardware feil..

Software: Prøv å oppgrader programvaren (hvis det lar seg gjøre uten å komme inn på telefonen uten SIMkort "satt inn")

Hardware: Prøv et annet simkort.. kan være at kortet du har er skadet.. Alternativt kan det være kontaktpunktene i selve telefonen som er slitt og derfor ikke "flekser" godt nok opp så det blir elektrisk kontakt til et eller fler av punktene på simkortet (dette sistnevnte kan nok en foretning se på for deg gratis og gi anslag om)

Lenke til kommentar
Hvorfor står det det når sim-kortet ER satt inn? Jeg har prøvd å ta det ut hundre ganger sikkert, og.. Ja.. Ingenting fungerer! Nå kan jeg ikke ta i mot eller sende noe som helst! Og dama mi fortviler.. Hun hører jeg ikke noe fra meg! :p Noen tips her?

 

Symptomene har bare eskalert. Denne feilen kom inneimellom tidligere, men nå er det altså konstant og mobilen er ubrukelig! :(

9658897[/snapback]

 

Software eller hardware feil..

Software: Prøv å oppgrader programvaren (hvis det lar seg gjøre uten å komme inn på telefonen uten SIMkort "satt inn")

Hardware: Prøv et annet simkort.. kan være at kortet du har er skadet.. Alternativt kan det være kontaktpunktene i selve telefonen som er slitt og derfor ikke "flekser" godt nok opp så det blir elektrisk kontakt til et eller fler av punktene på simkortet (dette sistnevnte kan nok en foretning se på for deg gratis og gi anslag om)

9660129[/snapback]

 

For det første... TAKK FOR SVAR! :)

 

Tenkte at det kunne være noe med kontakten mellom mobiltelefonen og sim-kortet, men.. Det får jeg svar på i morgen! Tar turen til et verksted da. Dette blir den andre gangen jeg leverer inn vraket. Jeg kunne dog ha lever den inn 2 ganger på de første 2 månedene jeg hadde denne telefonen, men valgte å drite i småproblemene for deretter å se hva som skjedde.. Det har skjedd mye, altfor mye! Og nå orker jeg ikke mer!

 

Får prøve med et annet sim-kort i morgen før jeg drar på verkstedet. Tipper symptomene er de samme uansett. At mobilen skrur seg av og på hele tiden har ikke noe med sim-kortet å gjøre uansett. For noe kødd....

 

Gang nummer 3 får jeg ny mobil. Men i hvilken prisklasse får jeg velge da? 6280'en kostet rundt 4.000 krone da den var ny... Hmmm...

 

<b>En annen ting jeg lurer veldig på:</b>

 

Når jeg tar en komplett backup av 6280'en min med siste versjon av Nokia PC Suite får jeg alltid den samme feilen, nemlig at det skjedde en "error" på Phone-model Specific backup, eller noe i den duren.. Og sist jeg hadde mobilen min på verksted kom den selvfølgelig tilbake med tomt minne, så jeg måtte bruke en av mine backup'et. Da backup'en var kopiert tilbake til mobilen, fant jeg ut at kontaktlisten ikke kom med! Skikkelig toppers.... Jeg lurer egentlig bare på hvorfor den feilen kommer hver gang og hva den har å si, og om dette har noe med kontaktlisten min å gjøre!?

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...