Gå til innhold

Tips? Billig 12"-13" laptop


eksaN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den koster egentlig nesten 16000kr, så billig vil jeg vel ikke akkurat kalle den. imidlertid er det vel en modell du heller ikke får tak i lenger.

 

dersom noen tror den koster 3173,- så er det altså bare prisen på cd-rw/dvd rom til toshibaen

 

Edit: fremfor packard bell-maskinen som blir foreslått ovenfor her, ville jeg nok heller lagt på en tusenlapp og gått for http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54941

Endret av millencolin
Lenke til kommentar

Den til elkjøp, hvordan er den egentlig?

 

batteritid og vekt er hovedmomentet. Jeg tror jeg må bite i det sure eple og bla opp rundt 16 lapper for en ultraportabel med nogenlunde spesifikasjoner og god batteritid. Batteritid på 5 timer og oppover burde være ganske lett å få til på en vifte-, harddisk- og optisk-enhets-løs PC.

 

Gi meg 2GB ram, 1,2 GHz, 12/10" skjerm til under 10 lapper, og jeg er solgt. I en pakke under 1,2kg.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på FS si1520. Har undersøkt mye om 12" og funnet ut at si1520 er den beste for mitt bruk. Den er 1,7 kg og ganske smal på det tykkeste. Jeg skal vel egentlig ikke spille noe særlig men litt bildebehandling kanskje. Amentio har denne med bedre specs enn Netshop: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1705658;r:kelkoo. prod nr MUI:NOR-110105-008 til kr 8757,- , 8890 m frakt. Denne har T7200 og 2GB mot Netshop sin si1520 med 1GB og T5600 til kr 6995,-. Spørsmålet blir da om kr 1895,- ekstra er verd å spytte inn i Amentio sin Hottere si1520. Netshop selger løs 1GB (KFJ-FPC165/1G) minne for kr 425,- og en får da en si1520 med 2GB for 7420,- hos Netshop. Om en henter hos Netshop så slipper du også frakten. Er en si1520 hos Amentio med T7200 og 2GB verd 1470,- mer enn en si1520 hos Netshop med T5600 og 2GB? Egner 2GB og en T7200 seg til spill som ikke er av den råeste sorten?

 

Det er sikkert noen kloke hoder der ute som vet mye mer om disse tingene enn meg. Om dere kommer med noen kommentarer her er det flott!

Endret av peffi
Lenke til kommentar

Den var jammen ikke dum! Men det baller på seg med 2GB, Vista HP og veier 1,9kg isf si1520 på 1,7kg, men 3,7mm tynnere enn si1520. Med et slikt oppsett kommer den på kr 8643,- plus frakt (vet ikke hvor mye er, 130,- kanskje). Multicom-maskinen er jo av nyere slaget med litt ekstra som si1520 ikke har, så for de som godt kan bruke litt mer penger er nok den å foretrekke. Trur nok det er en bra sak ja.

 

Jeg var innom Netshoposlo i dag og fant ut at 1GB ekstra minne bare koster 210,- og ikke 425,- som jeg trodde. Jeg bestemte meg derfor for denne med 2GB (de setter det inn uten tillegg) og blir da totalt 7205,- (+ bussbilletten...). Skal hente den i morgen så valget er gjort. Men takk for tips. Det er nok sikkert andre som vil gå for multicom sin.

Endret av peffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...